Thursday, March 31, 2016

God is bringing revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita dan memperbaharui hati kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

GOD is bringing revival...

Psalm 51:10  Create in me a clean heart, O God, And renew a steadfast spirit within me.

Mazmur 51:10 (TB)  (51-12) Jadikanlah hatiku tahir, ya Allah, dan perbaharuilah batinku dengan roh yang teguh!

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #91. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang membawa kebangkitan rohani kepada generasi ini dan ianya bermula daripada kita? True revival cannot be scheduled on a calendar. A revival is not a series of church services that take place in a church building over a period of four or five days. Revival can come out of the meetings but are not the meetings themselves. When true revival comes, it comes with the force of a tsunami. It brings with it the thunder and lightening of conviction and repentance.

1. It begins with me...
Psalm 51:10  Create in me a clean heart, O God, And renew a steadfast spirit within me.

☕🍞 Kebangkitan rohani bermula daripada kita terlebih dahulu. Mazmur 51:10 adalah contoh yang baik untuk kita supaya Tuhan menjamah kita, memulihkan kita, memperbaharui kita dan membangkitkan kita. Apabila kita berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi, itu bermaksud kita sedang berdoa untuk satu perubahan besar terjadi. Perubahan itu harus terlebih dahulu terjadi dalam kehidupan pribadi yang sedang berdoa untuk kebangkitan rohani. For revival to take place in my community, that person should be me. For revival to take place in a church, community, city, state, etc., it has to start with prayer. I mean real prayer. Not your average minute and a half blanket prayer that you pray to cover your whole life for the day. This goes way deeper. Ramai yang sedang berdoa untuk kebangkitan rohani. Ramai yang sedang berdoa untuk perubahan. Tetapi mereka mau perubahan terjadi namun mereka yang tidak mau berubah dan diubah.

Saudara dan Saudari Sekalian, dapatkah anda memahami apa yang disampaikan saat ini? Revival terjadi apabila pemikiran saya, hati saya, segala rencana saya, keinginan saya, tindakan saya, perhubungan saya, kerinduan saya dan segala sesuatu tentang hidup saya diubah oleh Tuhan Yesus.  I need more of God’s redeeming love, grace, and mercy to wreck me. I need to pray Romans 12:1-2 constantly that I may be both a living sacrifice and have my mind transformed by the infallible, inerrant, powerful, purging sword; God’s Holy Word. Tuhan sedang mengirimkan kebangkitan rohani kepada generasi ini,  dan ia dimulai daripada anda dan saya, daripada diri kita sendiri. Untuk satu negara dibangkitkan, satu negeri harus dibangkitkan terlebih dahulu. Untuk satu negeri dibangkitkan, satu bandaraya harus dibangkitkan terlebih dahulu. Untuk satu bandaraya dibangkitkan, satu gereja harus dibangkitkan terlebih dahulu dan untuk gereja dibangkitkan, SAYA HARUS DIBANGKITKAN TERLEBIH DAHULU...! Revival bermula daripada kita....! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: