Wednesday, March 30, 2016

Why Revival must go on...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi yang menggerakkan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian.

Why Revival must go on...

Lukas 1:79 (TB)  untuk menyinari mereka yang diam dalam kegelapan dan dalam naungan maut untuk mengarahkan kaki kita kepada jalan damai sejahtera."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #90. Tahukah anda bahawa Revival harus tetap berterusan biar apapun yang terjadi? It doesn't matter what happens, revival must go on. There's no turning back.. Kebangkitan rohani terjadi supaya mereka yang mati secara rohani menjadi hidup kembali. Tuhan menghembuskan Roh-Nya ke dalam kita sehinggalah kita menjadi HIDUP kembali di dalam Tuhan. Pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa yang dilakukan oleh Tuhan di dalam hidup kita adalah supaya kita menjadi "hidup" kembali dan PERGI menjangkau jiwa-jiwa yang masih dalam kegelapan.

1.  Why Revival must go on..?
Lukas 1:79 (TB)  untuk menyinari mereka yang diam dalam kegelapan dan dalam naungan maut untuk mengarahkan kaki kita kepada jalan damai sejahtera."

🍞 ☕ Kebangkitan Rohani adalah pekerjaan Roh Kudus keatas orang-orang yang beriman yang telah kehilangan cinta pertama mereka. Kebangkitan rohani adalah pemulihan ajaran yang benar. Kebangkitan rohani adalah menyalakan kembali kuasa doa pada individu dan kelompok. Kebangkitan rohani adalah terfokus kepada hal-hal spiritual daripada material. Kebangkitan rohani adalah semangat Roh untuk mengetahui dan mematuhi kehendak Tuhan secara total. Kebangkitan rohani adalah kesanggupan untuk meninggalkan semua dan memikul salib kita baik dan mengikuti Yesus. Kebangkitan rohani adalah pekerjaan Tuhan yang tak terbatas ke atas orang-orang yang percaya, di mana Tuhan bergerak di antara orang-orang berdosa. Kebangkitan rohani merupakan penebusan bangsa-bangsa yang melanggar perintah-perintah Tuhan apabila mereka datang kepada Tuhan dengan hati yang hancur dan jiwa yang remuk. Kebangkitan rohani merupakan satu kemestian untuk setiap individu dan bangsa-bangsa, ia bukan merupakan sesuatu yang alternatif, namun suatu keharusan. The only reason we don't have revival is because we are willing to live without it.

Why Revival must go on?  It's because we must bring  those who sit in darkness and the shadow of death into His marvelous light. Kita telah memasuki ke zaman penuaian yang besar, pemulihan dan kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa. Setiap sumur-sumur yang tersumbat sedang digali kembali, sedang dibersihkan kembali. Kita yang sudah mengenal Tuhan Yesus harus menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada generasi ini dan bangsa kita. Never ever stop for any reason. No retreat, No surrender...! Revival is  God's plan for humanity. Supaya Tuhan membangkitkan kembali orang-orang yang mati secara rohaninya supaya menjadi hidup. Revival bukan untuk orang yang tidak percaya.. Namun untuk orang-orang yang percaya yang sudah jadi suam suam kuku dan mundur. Seorang Hamba Tuhan yang bernama Arthur Wallis, mengatakan bahawa "Revival is a divine strategy; first to counteract spiritual decline and then to create spiritual momentum." Bermaksud, kebangkitan rohani adalah satu strategi ilahi dimana pertama, Tuhan meniadakan kemunduran rohani dan kemudian menciptakan pergerakan kebangkitan rohani. Setiap kali Tuhan melakukan sesuatu bagi bangsa-bangsa mahupun secara pribadi, sebabnya adalah supaya tidak seorang pun binasa melainkan mereka berbalik kepada TUHAN. Adakah apa-apa yang sedang menghalangi anda untuk menyebarkan Revival? Untuk kebangkitan rohani terjadi, maka ada juga harga yang harus kita bayar iaitu di 2 Tawarikh 7:14. The law of revival is simply this: Going- weeping- bearing (seed); Coming- rejoicing- bringing (sheaves).
(Psalms 126:6). Tuhan sedang menyalakan kembali dan juga menggerakkan pergerakan doa dalam setiap individu dan kumpulan. Revival is the rekindling of the power of prayer in individuals and in groups. Jangan pernah kita lupakan kenapa Tuhan telah menyelamatkan kita dari segala belenggu dosa kita dan dari kegelapan yang kita tinggal dulu. Tuhan sedang menggerakkan gerakan kebangkitan rohani ini sekali lagi di generasi ini. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: