Monday, March 14, 2016

Revival can happen anywhere

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita kembali untuk terus maju di dalam Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival can happen anywhere...

Kisah Para Rasul 9:3-6 (TB)  Dalam perjalanannya ke Damsyik, ketika ia sudah dekat kota itu, tiba-tiba cahaya memancar dari langit mengelilingi dia.
Ia rebah ke tanah dan kedengaranlah olehnya suatu suara yang berkata kepadanya: "Saulus, Saulus, mengapakah engkau menganiaya Aku?"
Jawab Saulus: "Siapakah Engkau, Tuhan?" Kata-Nya: "Akulah Yesus yang kauaniaya itu.
Tetapi bangunlah dan pergilah ke dalam kota, di sana akan dikatakan kepadamu, apa yang harus kauperbuat."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #72. Tahukah anda bahawa Revival boleh terjadi di mana mana saja? Bukan sahaja saat-saat di kebaktian ataupun KKR kebangkitan rohani terjadi tetapi di mana pun anda berada, ia boleh terjadi.  GOD will just encounter you wherever you are. It doesn't mean that you don't have  to attend any revival meetings and so on, what I'm saying is, revival can happen when you are in your room.

1. GOD can encounter you anytime anywhere...
Kisah Para Rasul 9:3 (TB)  Dalam perjalanannya ke Damsyik, ketika ia sudah dekat kota itu, tiba-tiba cahaya memancar dari langit mengelilingi dia.

☕🍞 Rasul Paulus bukan berada di dalam gereja pada masa Tuhan Menjamah dia tetapi dia sedang dalam perjalanan ke Damsyik. Ramai yang memikirkan bahawa hanya ketika KKR saja Tuhan mencurahkan RohNya dan membangkitkan kita kembali, sebenarnya itu pemikiran yang salah. Tuhan boleh menjamah anda, membangkitkan anda, memulihkan anda di mana pun anda berada.   Ketika dalam perjalanan ke tempat kerja, Tuhan bisa  menjamah anda. Ketika anda melakukan tugasan anda Tuhan bisa menjamah anda. God will just encounter you unexpectedly. The Unexpected Revival. Revival yang terjadi di Bario bukanlah ketika mereka berada di gereja dan mengikuti KKR atau apa, tetapi mereka berada di sekolah dan mereka cuma berkumpul untuk berdoa. Lalu Tuhan melawat dan menjamah setiap mereka.

Sepertimana Rasul Paulus tidak menyangka bahawa Tuhan akan menjangkau dia pada masa itu, demikian juga apakah anda siap untuk dibangkitkan oleh Tuhan? Rasul Paulus tidak menyangka bahawa itulah harinya yang telah Tuhan rencanakan untuk dia. Inilah masanya untuk anda. Apakah anda siap untuk lawatan Tuhan? Di mana pun anda berada sekarang berserulah kepada Tuhan bagi bangsa mu, generasi mu, keluarga mu, diri anda. Berdoalah untuk mereka. Cry out for revival, Holy Spirit fire, Burning ever brighter in our hearts, generation, and in our people. Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: