Tuesday, March 15, 2016

Running the race. Setting the pace. Spreading Revival.

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan memperkasakan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Running the race. Setting the pace. Spreading Revival.

Kisah Para Rasul 15:36-41 (TB)  Tetapi beberapa waktu kemudian berkatalah Paulus kepada Barnabas: "Baiklah kita kembali kepada saudara-saudara kita di setiap kota, di mana kita telah memberitakan firman Tuhan, untuk melihat, bagaimana keadaan mereka."
Barnabas ingin membawa juga Yohanes yang disebut Markus;
tetapi Paulus dengan tegas berkata, bahwa tidak baik membawa serta orang yang telah meninggalkan mereka di Pamfilia dan tidak mau turut bekerja bersama-sama dengan mereka.
Hal itu menimbulkan perselisihan yang tajam, sehingga mereka berpisah dan Barnabas membawa Markus juga sertanya berlayar ke Siprus.
Tetapi Paulus memilih Silas, dan sesudah diserahkan oleh saudara-saudara itu kepada kasih karunia Tuhan
berangkatlah ia mengelilingi Siria dan Kilikia sambil meneguhkan jemaat-jemaat di situ.


Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #75. Tahukah anda bahawa hanya orang-orang yang sama visi dan misi dengan anda dapat berlari bersama anda? Only those who are same vision, Mission and passion with you are able to work together for the same purpose. Not all people holds and even catch the vision you may have. Only those who carries the same burden with you will run together with you.

1. Revival must spread, no turning back...
Kisah Para Rasul 15:39 (TB)  Hal itu menimbulkan perselisihan yang tajam, sehingga mereka berpisah dan Barnabas membawa Markus juga sertanya berlayar ke Siprus.

🍞☕ Terkadang kita terpaksa buat keputusan yang ada risikonya juga. Sebab jika sudah tidak dak sehaluan maka kita harus berdoa dan meminta Tuhan untuk campur tangan kembali dalam pelayanan yang anda lakukan supaya Tuhan akan menyediakan orang-orang yang akan turut serta dalam pergerakan pelayanan anda. REVIVAL must go on no matter what happens. This is what happens when Paul and Barnabas were not in agreement they parted. But when they parted,  God used Paul extremely extraordinarily.

Saudara dan Saudari Sekalian,  apakah yang sedang membuatkan anda untuk tidak dapat berpisah dengan cara hidup anda yang lama sehinggakan anda tidak mampu bergerak ke hadapan dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini? Cerita Paulus dan Barnabas adalah satu contoh, tetapi apakah perkara-perkara yang menghalangi kita daripada kembali kepada Tuhan, daripada menyebarkan api Kebangkitan rohani, daripada memberitakan Injil keselamatan dan pengampunan dosa-dosa bagi bangsa kita? Apakah kita telah terpisah dengan cara kita yg dahulu dan sekarang telah kembali ke sana sekali lagi? Ayuh selidiki kembali apa yang masih lagi sedang mengikat kaki kita, yang masih lagi belum terpisah dengan kita. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: