Monday, March 21, 2016

A revivalist is a watchman...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus berjaga-jaga. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

A revivalist is a watchman...

Matius 24:42 (TB)  Karena itu berjaga-jagalah, sebab kamu tidak tahu pada hari mana Tuhanmu datang.

Matthew 24:42  Watch therefore, for you do not know what hour your Lord is coming.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #81. Tahukah anda bahawa masanya ini kita harus berjaga-jaga dari segala sesuatu dan tentang segala sesuatu. For revival to happen we need watchmen. People who will stay awaken for this generation and for the people. Seorang Penjaga yang akan senantiasa terus menerus menyebarkan api Kebangkitan rohani ini danbjuga terus-menerus mendorong mereka untuk kembali kepada Tuhan Yesus. Berjaga-jagalah dan berdoalah setiap waktu sebab kamu tidak tahu pada masa bila Tuhan akan kembali.

1. Watchmen of Revival...
Yeremia 31:6 (TB)  Sungguh, akan datang harinya bahwa para penjaga akan berseru di gunung Efraim: Ayo, marilah kita naik ke Sion, kepada TUHAN, Allah kita!

☕🍞 Para Revivalist adalah seperti Para Penjaga yang berseru kepada setiap orang supaya mereka berbalik kepada TUHAN daripada jalan-jalan mereka yang jahat. Tuhan berkata, Aku telah membuat engkau menjadi penjaga bagi generasi ini dan bangsa ini. Seorang penjaga tidak pernah tidur. Dia berjaga semalaman untuk generasi ini dan bangsa ini. Seorang Penjaga berjaga-jaga dengan pikiran waspada. Oleh karena itu Tuhan menunjukkan kepada kita untuk menjadi penjaga-Nya bagi generasi ini. Untuk berdiri berjaga-jaga dengan pikiran yang berubah, menjadi waspada dalam doa. Berdoa melawan pemerintah-pemerintah dan kuasa kegelapan. Untuk berdiri berjaga-jaga untuk memperingatkan generasi ini dan untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani supaya mereka kembali kepada Tuhan.

Apakah kita bersedia untuk  menjadi penjaga terhormat-Nya untuk generasi ini? Jawabannya terletak di bawah hati Anda ...! A revivalist is a watchman who stands guard for his people and his generation. Saya mau tanya satu soalan.... Apakah anda terbeban dengan keadaan suku bangsa anda? Apakah anda terasa teramat sakit dengan keadaan suku bangsa anda? Don't tell me that you're concerned about your people, but not doing anything. Jangan bagi alasan itu dan ini... Jika kita betul betul mau melihat sesuatu perubahan dalam bangsa kita. Bangsa kita memerlukan kita.. If you want to see revival..  It must begin with you and I. Then carry it and spread it to our people. Be committed to spread the Revival fire... Let's think about it.... Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: