Saturday, March 19, 2016

Salvation through revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuka mata kita untuk melihat keselamatan yang telah disediakan untuk kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Salvation through revival...

Lukas 1:77-79 (TB)  untuk memberikan kepada umat-Nya pengertian akan keselamatan yang berdasarkan pengampunan dosa-dosa mereka, oleh rahmat dan belas kasihan dari Allah kita, dengan mana Ia akan melawat kita, Surya pagi dari tempat yang tinggi,  untuk menyinari mereka yang diam dalam kegelapan dan dalam naungan maut untuk mengarahkan kaki kita kepada jalan damai sejahtera."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #79. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyelamatkan anda supaya anda akan memberikan kepada mereka yang lain pengertian tentang kebangkitan rohani yang telah terjadi di dalam hidup anda? Revival happens so that we would GO and make disciples so that they too may experience the salvation of God and be revived once again. Kebangkitan rohani yang terjadi supaya anda dan saya dibebaskan dan dilepaskan dari segala belenggu dosa yang mengikat kita selama ini. Sekarang ini adalah masanya untuk kita membawa gerakan kebangkitan rohani ini kepada semua orang supaya mereka pun diselamatkan oleh Tuhan Yesus Kristus lewat kasih karunia-Nya.

1. Time for deliverance and salvation
Joel 2:32  And it shall come to pass [That] whoever calls on the name of the LORD Shall be saved. For in Mount Zion and in Jerusalem there shall be deliverance, As the LORD has said, Among the remnant whom the LORD calls.

Yoel 2:32 (TB)  Dan barangsiapa yang berseru kepada nama TUHAN akan diselamatkan, sebab di gunung Sion dan di Yerusalem akan ada keselamatan, seperti yang telah difirmankan TUHAN; dan setiap orang yang dipanggil TUHAN akan termasuk orang-orang yang terlepas." 

🍞 ☕ Kita telah memasuki ke zaman penuaian yang besar, pemulihan dan kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa. Setiap sumur-sumur yang tersumbat sedang digali kembali, sedang dibersihkan kembali. Air kehidupan sedang mulai terpancar dari sumur-sumur itu. Api 💥 🔥 kebangkitan rohani sedang mulai menyala-nyala. Your Deliverance is only in Jesus. Kita sedang berada di dalam musim kebangkitan rohani dan Tuhan sedang menggerakkan hati bangsa-bangsa kembali kepada Dia sekali lagi. Ini adalah tahun pembebasan dan pelepasan daripada segala ikatan belenggu dosa yang mengikat kita selama ini. REVIVAL is freedom in Christ. Freedom from sin. Freedom from all kinds of habits. Freedom is here now. The King is here amongst us...!

Pernah saya mendapat satu penglihatan yang di mana Tuhan menunjukkan bahwa satu malaikat sedang meniup sangkakala di atas Gunung SION dan Tuhan mengatakan bahawa itu adalah tiupan panggilan pertobatan bangsa-bangsa. Ini masanya untuk kita merampas kembali bangsa kita dan Generasi kita kembali kepada Tuhan Yesus. Kita harus bergerak menyebarkan api Kebangkitan rohani ini dan Injil keselamatan dan pengampunan dosa-dosa harus disampaikan kepada semua. Apa lagi yang sedang kita tunggu? Kalau bukan kita, siapa lagi? Kalau bukan sekarang bila lagi? Dan barangsiapa yang berseru kepada nama TUHAN akan diselamatkan, sebab di gunung Sion dan di Yerusalem akan ada keselamatan, seperti yang telah difirmankan TUHAN; dan setiap orang yang dipanggil TUHAN akan termasuk orang-orang yang terlepas." Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: