Thursday, November 29, 2018

Revival : Anointed and Appointed

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Anointed and Appointed


1 Samuel 16:12  So he sent and brought him in. Now he [was] ruddy, with bright eyes, and good-looking. And the LORD said, "Arise, anoint him; for this [is] the one!"

1 Samuel 16:12 (TB)  Kemudian disuruhnyalah menjemput dia. Ia kemerah-merahan, matanya indah dan parasnya elok. Lalu TUHAN berfirman: "Bangkitlah, urapilah dia, sebab inilah dia."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #333. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengurapi anda dan memilih anda? Pada usia muda Daud sudah menyatakan hati dan kerinduan bagi Allah selaku Gembala rohani. Hati Daud yang sungguh-sungguh mendambakan Allah  merupakan alasan utama Allah memilih dia sebagai raja berikutnya di Israel. Awal kisah Daud sangat berbeza dengan Saul. Saul dicatat sebagai pemuda berwajah paling ganteng dan bertubuh paling tinggi di Israel. Walaupun ia seorang pemalu, ia adalah seorang yang sempurna secara fisik dan penampilan. Tidak ada yang meragukan kemampuannya untuk menjadi raja atas Israel, kecuali beberapa orang berandal. Tidak demikian dengan Daud. Bahkan ayahnya sendiri pun berpikir ia tidak cukup layak untuk menjadi raja. Ia dipandang terlalu muda dan tidak siap untuk terlibat di dalam pasukan ketenteraan Israel. Apalagi kalau dibandingkan dengan abang-abangnya ia sama sekali tidak memiliki penampilan yang meyakinkan untuk menjadi seorang raja.

☕ 🍞 Yang tidak layak dilayakkan oleh Tuhan. God is raising up uncommon leaders in this last days. All those who the world rejects, God accepts and this are group of people God is raising up. Sebelum Daud diangkat menjadi raja, Tuhan telah mempersiapkan diri Daud untuk tanggungjawab itu. Dia dilatih sewaktu menggembalakan domba 🐑 🐑 bapanya. Pilihan Allah berarti ketaatan dan penyerahan diri. Pilihan itu juga berarti pembentukan, agar kita menjadi layak untuk melakukan pelayanan yang telah Ia tentukan untuk kita lakukan. Orang yang dipakai Tuhan, pasti Tuhan mengaruniakan hikmat dan urapan Roh. Tanpa hikmat, pelayanan tak dapat dijalankan secara maksimal dan kehendak Tuhan tak dapat dilaksanakan dengan sempurna. Tanpa pengurapan Roh, maka yang dilakukan seseorang bukanlah pelayanan, tetapi hanya kegiatan agamawi semata-mata, tanpa arah tujuan.

My friends, you're anointed and appointed by God to do great and mighty works. For we are His workmanship, created in Christ Jesus for good works, which God prepared beforehand that we should walk in them. Pengurapan Tuhan ke atas hidup anda supaya kamu dimampukan, dipersiapkan, diperkasakan untuk melakukan apa yang telah Tuhan sediakan bagi anda. Urapan yang khusus atas hidup kamu untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Engkau telah dipanggil dan dipilih untuk membawa kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. The Holy Spirit empowers you to impart the fire's of Revival wherever you go. Adakah anda masih belum bergerak melakukan apa yang telah Tuhan Yesus amanahkan kepada anda? Jangan lupa bahawa anda telah diurapi dan dipilih oleh Tuhan untuk  mencabut dan merobohkan, untuk membinasakan dan meruntuhkan, untuk membangun dan menanam. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: