Wednesday, November 21, 2018

Revival : My help comes from the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : My help comes from the Lord


1 Samuel 7:12  Then Samuel took a stone and set [it] up between Mizpah and Shen, and called its name Ebenezer, saying, "Thus far the LORD has helped us."

1 Samuel 7:12 (TB)  Kemudian Samuel mengambil sebuah batu dan mendirikannya antara Mizpa dan Yesana; ia menamainya Eben-Haezer, katanya: "Sampai di sini TUHAN menolong kita."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #325. Tahukah anda bahawa Tuhan selalu menolong orang-orang yang berharap kepada-Nya? Ebenezer, sampai di sini Tuhan menolong kita. Pertolongan Tuhan tidak pernah terlambat dan tidak pernah terawal. Tepat pada masanya, Ia menolong setiap orang yang percaya dan berharap kepada-Nya. Mazmur 121:2 (TB)  Pertolonganku ialah dari TUHAN, yang menjadikan langit dan bumi. Keluarga, sahabat, atau kekayaan jangan sekali-kali dipandang sebagai sumber pertolongan yang pokok dalam hidup ini. Sumber itulah Allah, satu-satunya sumber untuk memenuhi keperluan jasmaniah dan rohani kita. Kita harus mengandalkan Dia dengan segenap hati kita dan mencari Dia untuk memperoleh kasih karunia untuk "mendapat pertolongan kita pada waktunya".

☕ 🍞 Seringkali kita mencari pertolongan pada sesuatu yang tampaknya mampu menolong, namun pada akhirnya kita harus mengakui bahawa tak ada pertolongan lain selain di dalam Tuhan, Penjamin hidup kita. Iman kita senang tergoncang kalau saat tekanan hidup bertubi-tubi, pertolongan Tuhan sepertinya jauh, ditambah lagi dengan kata-kata sinis yang mempertanyakan kepercayaan kita kepada Tuhan. Saat seperti itu, mudah sekali kita ikut meragukan Tuhan. Memiliki iman bahkan bertahan dalam iman adalah hal yang mustahil bila tidak kerana anugerah-Nya. Mengapa demikian? Sebab iman sepenuhnya bergantung pada pertolongan Allah, tidak pada yang bukan Allah. Juga tidak pada diri sendiri. Iman sepenuhnya membuat orang ingin memuliakan Allah saja, sebab orang beriman menyadari bahawa perjalanan hidupnya terjadi kerana penyertaan dan pertolongan Allah saja.

Seringkali saya diingatkan oleh lagu ini "tak terbatas kuasa-Mu Tuhan, semua dapat Kau lakukan, apa yang kelihatan mustahil bagiku, itu sangat mungkin bagi-Mu". Jiwa kita mendapat ketenangan apabila kita sedar bahawa Tuhan Yesus menyertai kita dan tak pernah meninggalkan kita. Di dalam apa jua situasi kehidupan kita, jadi tenang dan ketahuilah bahawa Dia, Yesus Kristus adalah Tuhan dan Penyelamat kita. Dia adalah Panglima kita yang berperang bagi kita. Dia adalah Tuhan Gunung Batu kita tempat perlindungan kita. Percayalah kepada Tuhan Yesus! Doktor boleh mengatakan apapun tetapi the end of man of the beginning of God. The doctor can say anything about your situation, but the Word of God is the finality of your life. Hold on to His promises. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: