Saturday, November 24, 2018

Revival : God's Mercy

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : God's mercy


1 Samuel 12:21-22
21 And do not turn aside; for [then you would go] after empty things which cannot profit or deliver, for they [are] nothing.
22 For the LORD will not forsake His people, for His great name's sake, because it has pleased the LORD to make you His people.

1 Samuel 12:21-22 (TB)
21 Janganlah menyimpang untuk mengejar dewa kesia-siaan yang tidak berguna dan tidak dapat menolong karena semuanya itu adalah kesia-siaan belaka.
22 Sebab TUHAN tidak akan membuang umat-Nya, sebab nama-Nya yang besar. Bukankah TUHAN telah berkenan untuk membuat kamu menjadi umat-Nya?


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #328. Tahukah anda bahawa Tuhan berbelas kasihan terhadap kita? Namun belas kasihan Tuhan bukanlah bererti kita boleh terus berdosa! Samuel mengingatkan orang Israel untuk tidak menyembah dewa-dewa yang tidak berdaya; hanya Tuhan Allah yang sanggup memberikan bantuan yang mereka perlukan pada saat-saat krisis. Allah tetap bekerja dengan bangsa Israel sekalipun mereka telah membuat pilihan yang salah dan menyimpang dari kehendak-Nya yang sempurna bagi mereka. Dalam kemurahan dan kesabaran-Nya, sering Allah tetap menolong kita sekalipun kita telah membuat pilihan yang salah dan menapaki jalan yang bukan sepenuhnya menjadi kehendak-Nya bagi kita. Ketika kita menyimpang, kita harus memohon pengampunan dan kembali menaati dan melayani Allah dengan segenap hati. Apabila ini dilakukan, Allah akan memberkati kita dalam situasi sekarang ini. Tetapi apabila kita terus menurut kemauan kita sendiri, kita mendatangkan kehancuran atas diri kita.

☕ 🍞 Kita harus sedar bahawa oleh kerana kemurahan Tuhan kita ada sampai hari ini dan oleh kerana kebaikan Tuhan janji-Nya terjadi bagi kita semua. Jika kita sudah ditegur oleh Tuhan sebelum ini dan telah bertobat, maka tetaplah tinggal di dalam-Nya. Janganlah kita menyimpang daripada landasan kebenaran firman-Nya dan percaya kepada benda² yang menyesatkan dan penuh muslihat. Tuhan Yesus telah menjanjikan kehidupan yang kekal, tetapi terkadang manusia masih belum puas dengan janji itu lalu mencari segala sesuatu yang diberikan oleh dunia. Hal-hal rohani tidak boleh dicampur adukkan dengan yang duniawi. Jikalau kita mau melihat keberhasilan kita di kalangan orang-orang yang tidak percaya, maka kerohanian kita harus terlebih dahulu berhasil di dalam Tuhan Yesus. Keberhasilan kita terletak pada kesetiaan dan ketaatan kita kepada Tuhan. Terkadang kita dengan begitu mudah beralih kesetiaan kita kepada hal-hal yang lain. Kita terdorong untuk mengikuti dewa dewa, bomoh, hal-hal yang bertentangan dengan Firman Tuhan kerana kita mau MELIHAT mujizat atau jawapan yang nyata di depan mata kita tetapi kita tidak sedar bahawa itu adalah hanya sementara sahaja. Mengikuti Tuhan bukan dengan apa yang kita lihat tetapi dengan segenap hati kita, dan iman kepercayaan kita.

Today, it's because of His grace and mercy that we are able to come to the Lord. It doesn't mean that because God is so gracious and merciful that we can continue to live in sin. Revival terjadi supaya kita tetap terus maju di dalam Tuhan Yesus dan bukannya menyimpang ke kiri dan kanan tetapi terus berjalan di landasan kebenaran dan kehidupan yang telah diberikan oleh Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: