Tuesday, November 13, 2018

Revival : Determined to follow Jesus

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Determined to Follow Jesus


Ruth 1:18  When she saw that she was determined to go with her, she stopped speaking to her.

Rut 1:18 (TB)  Ketika Naomi melihat, bahwa Rut berkeras untuk ikut bersama-sama dengan dia, berhentilah ia berkata-kata kepadanya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #317. Tahukah anda bahawa Tuhan mau orang-orang yang bersungguh-sungguh di dalam mengikuti-Nya? Naomi melihat bahwa Rut berkeras untuk ikut bersama-sama dengan dia. Kata-kata Rut itu. mengungkapkan kasih dan kesetiaan yang tidak bisa ditolak perempuan yang lebih tua itu, di dalamnya terungkap sebuah keteguhan hati yang membuat Naomi menyerah untuk mendesaknya tinggal di Moab. A determined person will do everything wholeheartedly. A determined person is a focused person. A determined person is a single minded person, meaning to say that once they have fixed something in their mind, they will not back off from it.

☕ 🍞 Ruth memiliki kesungguhan yang radikal dalam mengikuti Naomi. Satu keputusan yang mutlak dan tidak mau undur daripada keputusan itu. Begitu juga dengan kita semua yang percaya kepada-Nya. Jikalau kita sudah percaya kepada Tuhan Yesus, beribadah kepada Tuhan Yesus, maka janganlah kita undur daripada hal itu. Sekali ikut Yesus, sampai mati tetap setia bersama Dia! Ruth bertekad untuk mengikut Naomi! Adakah kita juga bertekad untuk terus mengikut Tuhan Yesus? Terkadang di dalam perjalanan kehidupan kita, adakalanya saat-saat di mana kita beralih kesetiaan kita ataupun juga meragui Tuhan, atau juga kecewa dalam mengikuti Tuhan dan perkara sedemikian boleh mengganggu kerohanian kita serta iman kepercayaan kita. Lalu kita membuat keputusan untuk undur, berhenti dan tidak mahu mengikuti Yesus. Ya, memang Tuhan memahami apa yang sedang kita alami, namun itu tidak berarti bahawa kita harus undur dan tidak mengikuti Yesus.

Ruth, dia tidak pasti apa yang akan terjadi kepadanya jika dia mengikuti Naomi. Adakah dia akan mati sebagai seorang janda? Dia tidak tahu! Tetapi keputusan imannya membuatkan dia terus bertekad untuk mengikuti Naomi. Disebabkan oleh keputusan itu, dia melihat hal yang luarbiasa terjadi di dalam hidupnya. Petrus, sewaktu Yesus masih di dunia, dia mengikuti Yesus tetapi apabila Yesus telah mati, sepertinya tiada lagi sumber kepemimpinan, Petrus kembali menjala ikan. Memang kegoncangan iman akan terjadi, tetapi terus tekad mengikuti Tuhan Yesus. Jangan pandang belakang! I have decided and determined to follow Jesus. How about you? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: