Wednesday, November 14, 2018

Revival : God's divine intervention

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : God's divine intervention


Ruth 1:20  But she said to them, "Do not call me Naomi; call me Mara, for the Almighty has dealt very bitterly with me.

Rut 1:20 (TB)  Tetapi ia berkata kepada mereka: "Janganlah sebutkan aku Naomi; sebutkanlah aku Mara, sebab Yang Mahakuasa telah melakukan banyak yang pahit kepadaku.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #318. Tahukah anda bahawa apabila kita dalam situasi yang sangat sulit, sedih dan kecewa, perkataan yang negatif keluar dari mulut kita? Janganlah sebutkan aku Naomi; sebutkanlah aku Mara. Naomi artinya menyenangkan, sedangkan Mara artinya pahit. Naomi sesungguhnya mengatakan bahawa pengalaman hidupnya di Moab telah demikian mendukakan hidupnya sehingga dirinya tidak layak lagi menyandang nama tersebut. Yang Mahakuasa telah banyak melakukan yang pahit kepadaku kata Naomi. Naomi menyadari bahawa aneka tragedi di dalam hidupnya bukan merupakan peristiwa kebetulan, tetapi ada campur tangan Allah di dalam setiap peristiwa itu. Allah adalah Yang Mahakuasa, Dialah yang mengendalikan segala keadaan dalam kehidupan ini. Dia bukan tidak berdaya menghadapi kejahatan, melainkan tetap Allah yang berdaulat, yang ikut bekerja di dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi anak-anak-Nya. Sekalipun Naomi tidak dapat menyembunyikan kesedihannya ketika tiba kembali di Betlehem, kesadarannya bahawa Allah adalah mahakuasa memberikan secercah harapan kepadanya.

☕ 🍞 Afflictions will make great and surprising changes in a little time. May God, by his grace, fit us for all such changes, especially the great change!   Siapakah yang akan memisahkan kita dari kasih Kristus? Penindasan atau kesesakan atau penganiayaan, atau kelaparan atau ketelanjangan, atau bahaya, atau pedang?   Kita tahu sekarang, bahawa Allah turut bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi Dia, yaitu bagi mereka yang terpanggil sesuai dengan rencana Allah. Allah turut bekerja di dalam setiap musim kehidupan kita. Janganlah disebabkan oleh beberapa peristiwa yang terjadi di dalam hidup kita, kemudian kita mulai mengatakan yang bukan-bukan. Daripada mengisytiharkan janji-Nya, kita pula mengeluarkan kata-kata negatif yang membawa kutukan kepada diri sendiri.   Naomi signifies " pleasant," or " amiable;" Mara, " bitter," or " bitterness." Naomi was now a woman of a sorrowful spirit. She had come home empty, poor, a widow and childless. But there is a fulness for believers of which they never can be emptied; a good part which shall not be taken from those who have it.

Saudara dan saudari sekalian, janganlah kita mau menyalahkan Tuhan atas segala sesuatu yang telah terjadi di dalam hidup kita. Belajarlah daripada kehidupan Ayub. Penyertaan Tuhan Yesus sangat nyata di dalam kehidupan setiap orang yang percaya kepada-Nya. Takkan pernah ditinggalkan-Nya. Terkadang tanpa kita sedari, satu hal yang buruk yang menimpa kita tiba-tiba ditiadakan dan kita terselamat daripada bahaya itu. Di situ Tuhan campur tangan! Terkadang kita terlalu kecewa sehinggakan kita lupa akan penyertaan Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Saat kita terganggu dengan dunia ini yang sangat menekan kita dan hendak menghancurkan iman kita, berdoalah meminta kekuatan-Nya. Yakinkan diri kita sendiri bahwa Allah turut bekerja dalam segala keadaan kita untuk kebaikan anak-anak-Nya. Jadilah kuat dan jadilah pemenang. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: