Sunday, November 18, 2018

Revival : Rejoice in His salvation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Rejoice in His salvation


1 Samuel 2:1  Hannah's PrayerAnd Hannah prayed and said: "My heart rejoices in the LORD; My horn is exalted in the LORD. I smile at my enemies, Because I rejoice in Your salvation.

1 Samuel 2:1 (TB)  Lalu berdoalah Hana, katanya: "Hatiku bersukaria karena TUHAN, tanduk kekuatanku ditinggikan oleh TUHAN; mulutku mencemoohkan musuhku, sebab aku bersukacita karena pertolongan-Mu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #322. Tahukah anda bahawa kita dapat berharap kepada pertolongan Tuhan? Nyanyian nubuat Hana memuliakan pemeliharaan Allah atas orang yang tetap setia kepada-Nya. Dia juga bersukacita di dalam keselamatan-Nya, kerana Dia itu kudus adanya, dan hanya Dialah Allah. Semua pengikut Tuhan Yesus harus percaya pada cara-cara kerja Allah dalam hidup mereka. Segala sesuatu yang diizinkan-Nya menimpa hidup kita harus dibawa kepada-Nya di dalam doa, dengan keyakinan penuh bahawa bukan saja tidak ada yang dapat memisahkan kita dari kasih-Nya, tetapi juga bahawa Dia akhirnya mendatangkan kebaikan dari segala sesuatu yang terjadi atas hidup kita.

☕ 🍞 Hana sadar bahawa Allah bertindak semata-mata kerana kekudusan dan keadilan-Nya. Allah akan melawan orang fasik siapa pun dia, termasuk Hana seandainya ia berbalik menjadi penindas. Teladan dari Hana adalah di tengah ungkapan sukacitanya, ia mengakui bahawa berkat dari Allah harus disambut dengan pengakuan akan keadilan dan kekudusan yang ditunjukkan dan dituntut-Nya dari umat-Nya, termasuk kita. Hannah's heart rejoiced, not in Samuel, but in the Lord. She looks beyond the gift, and praises the Giver. She rejoiced in the salvation of the Lord, and in expectation of His coming, who is the whole salvation of his people.

Rasul Paulus mengatakan di  Filipi 4:4 (TB)  "Bersukacitalah senantiasa dalam Tuhan! Sekali lagi kukatakan: Bersukacitalah!" Orang percaya harus bersukacita dan memperoleh kekuatan dengan mengingat akan kasih karunia dan dekatnya Tuhan serta janji-janji-Nya. Ekspresikan sukacita sejati atas berkat-berkat-Nya tiap hari melalui pengakuan dan penghayatan akan kebenaran, kekudusan dan keadilan Allah dalam kata dan perbuatan kita! Demikianlah Hana bersukacita atas karya Tuhan ke atas hidupnya dengan memberikan Samuel. Kita, orang-orang yang beriman dan percaya kepada-Nya harus senantiasa bersukacita dalam pengharapan, sabar dalam kesesakan, dan bertekun dalam doa! Sehinggalah mujizat-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: