Wednesday, November 7, 2018

Revival : Little vs Many

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Little vs Many


Judges 7:7  Then the LORD said to Gideon, "By the three hundred men who lapped I will save you, and deliver the Midianites into your hand. Let all the [other] people go, every man to his place. "

Hakim-hakim 7:7 (TB)  Lalu berfirmanlah TUHAN kepada Gideon: "Dengan ketiga ratus orang yang menghirup itu akan Kuselamatkan kamu: Aku akan menyerahkan orang Midian ke dalam tanganmu; tetapi yang lain dari rakyat itu semuanya boleh pergi, masing-masing ke tempat kediamannya."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #311. Tahukah anda bahawa Tuhan dapat memakai sedikit yang anda punyai untuk kemuliaan-Nya? Di dalam cerita ini,  Allah merencanakan untuk menyatakan kasih karuniaNya dengan memakai pasukan yang kecil untuk mengalahkan musuh Israel. Dengan ketiga ratus orang yang menghirup itu akan Kuselamatkan kamu. Daripada 32000 orang akhirnya terpilih 300 orang. Dengan jumlah sekecil ini, jelas kemenangan bukan andil dan jasa manusia, melainkan kuat kuasa Tuhan. Tidak ada alasan untuk mereka memegahkan diri.

☕ 🍞 Ternyata Allah tidak tertarik untuk memberikan kemenangan begitu saja kepada umat-Nya. Jika kemenangan membuat umat jadi bergantung pada diri sendiri, itu justru membuat umat melupakan Allah. Padahal yang Tuhan inginkan adalah iman dan ketergantungan pada-Nya. Saudara dan saudari sekalian, tidak kira berapa ramai yang menyertai anda di dalam peperangan yang anda lewati, tidak kira berapa banyak cara yang anda gunakan untuk menyelesaikan masalah anda, tidak kira sama ada anda berpendidikan tinggi, tetapi apa yang paling penting di sini adalah PENYERTAAN TUHAN YESUS YANG MEMBERIKAN KEMENANGAN! Bukan kuat dan gagah kita namun oleh Roh-Nya!

Adakah kita memiliki iman yang bermutu tinggi? Yang Tuhan perlukan bukan orang-orang yang merasa dirinya mampu dan pintar, tetapi orang-orang yang takut akan Tuhan dan mau taat untuk Dia pakai. Dia akan membentuk umat yang taat menjadi laskar Kristian yang kuat 💪. The little that you have, God is able to use it for His glory. You need to be obedient and have faith! Boleh saja Tuhan biarkan 32000 orang itu pergi berperang, tetapi kita harus faham bahawa apabila Tuhan yang memimpin kehidupan kita, maka semuanya harus seiring rencana-Nya yang akan memberikan kemenangan kepada kita semua. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: