Monday, November 26, 2018

Revival : Obedience better than sacrifice

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Obedience better than sacrifice



1 Samuel 15:22  So Samuel said: "Has the LORD [as great] delight in burnt offerings and sacrifices, As in obeying the voice of the LORD? Behold, to obey is better than sacrifice, [And] to heed than the fat of rams.

1 Samuel 15:22 (TB)  Tetapi jawab Samuel: "Apakah TUHAN itu berkenan kepada korban bakaran dan korban sembelihan sama seperti kepada mendengarkan suara TUHAN? Sesungguhnya, mendengarkan lebih baik dari pada korban sembelihan, memperhatikan lebih baik dari pada lemak domba-domba jantan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #330. Tahukah anda bahawa Tuhan melihat kepada ketaatan kita akan firman-Nya? Menaati Firman Allah dengan segenap hati adalah lebih baik daripada suatu bentuk penyembahan, pelayanan atau pengorbanan pribadi yang lahiriah. Dosa Saul ialah menempatkan pemahamannya sendiri tentang apa yang benar di atas penyataan alkitabiah; dosa ini akan menjadi titik pusat dari kemurtadan terakhir yang dinubuatkan untuk masa sebelum Yesus datang kembali. Penyembahan, doa, puji-pujian, karunia-karunia rohani, dan pelayanan kepada Allah tidak berharga dalam pandangan-Nya jikalau tidak disertai ketaatan tegas kepada Allah dan standard kebenaran-Nya.

☕ 🍞 Ketidaktaatan seringkali muncul kerana melupakan anugerah, lupa bahawa apa yang kita miliki itu berasal dari kasih karunia bukan kerana kelayakan, apalagi jasa pribadi. Akibatnya, kita merasa diri tidak berhutang budi, dan  menganggap  Tuhan, Sang Pemberi Anugerah tidak penting. Allah menghendaki agar umat-Nya taat dan setia kepada-Nya daripada hanya terlibat dalam aneka kegiatan rohani. Korban, penyembahan, dan persembahan tidak dikenan oleh-Nya jikalau kita tidak hidup sesuai dengan kehendak-Nya. Pemberian yang dipersembahkan kepada Allah harus disertai hidup yang kudus; jika tidak semua itu kekejian bagi Dia. Ketidaktaatan adalah sikap durhaka yang sama berat dengan dosa penyembahan berhala.

Sebagai orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan, kita harus memiliki hati yang taat dan setia kepada Tuhan. Keberhasilan kerohanian kita terletak pada ketaatan kepada Tuhan. Segala bentuk berkat Tuhan tercurah di dalam hidup kita apabila kita baik² mendengar suara Tuhan berbicara kepada kita serta mentaati dan melakukannya. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: