Friday, November 23, 2018

Revival : Stand and See

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Stand and See


1 Samuel 12:16  "Now therefore, stand and see this great thing which the LORD will do before your eyes:

1 Samuel 12:16 (TB)  Sekarang tinggallah berdiri dan lihatlah perkara yang besar yang akan dilakukan TUHAN di depan matamu ini.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #327. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyediakan hal-hal yang luarbiasa bagi anda? Bagi TUHAN tak ada yang mustahil! Semua dapat Dia lakukan. Dia yang berjalan di hadapan anda dan memberikan kemenangan besar bagi anda.  Bagi Dialah, yang dapat melakukan jauh lebih banyak daripada yang kita doakan atau pikirkan, seperti yang ternyata dari kuasa yang bekerja di dalam kita. Allah akan melakukan bagi kita bukan saja lebih dari apa yang kita minta daripada-Nya di dalam doa, tetapi bahkan juga melebihi apa yang dapat kita pikirkan. Janji ini tergantung dan ditentukan oleh tingkat kehadiran, kuasa, dan kasih karunia Roh Kudus yang bekerja di dalam hidup kita.

☕ 🍞 Tuhan adalah Panglima bala tentera yang berjalan di hadapan anda. Apabila Dia berperang bagi anda, anda cuma berdiri dan lihat campur tangan-Nya, kuasa-Nya bekerja dengan luarbiasa sekali. Apapun yang belum pernah anda lihat, itu semua akan dilakukan oleh Tuhan Yesus. Hallelujah 🙌! Increase your faith in God’s Word and Promises. STAND on the Promises of God and SEE it come to pass. Jadilah seperti Yosua dan Kaleb, mereka melihat 👀 dengan iman hal-hal supernatural yang Tuhan telah persiapkan bagi mereka! Harapan tidak pernah mengecewakan. Keyakinan iman Anda dalam tindakan anda adalah pernyataan iman kepercayaan Anda! Belajar untuk terus tinggal dan berdiri teguh di atas dasar Firman Tuhan dan belajar untuk melihat 👀 dengan iman akan hal-hal yang luarbiasa yang Tuhan sudah sediakan bagi anda!

What are you standing on? What are you seeing today? This really matters as we walk with God. Kita tidak boleh melihat cara dunia melihat dan kita tidak boleh berdiri di atas segala sesuatu yang dikatakan oleh dunia ini. Untuk melihat kemenangan terjadi di dalam hidup kita, kita harus berpegang teguh kepada firman-Nya dan melihat dengan iman segala sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan kepada kita. Stand and see. Remain in His Word and See. Build up on His Words and See. You are empowered to impact therefore STAND AND SEE THE GLORY OF THE LORD! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: