Tuesday, November 27, 2018

Revival : Sins of rebellion

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Sins of rebellion



1 Samuel 15:23  For rebellion [is as] the sin of witchcraft, And stubbornness [is as] iniquity and idolatry. Because you have rejected the word of the LORD, He also has rejected you from [being] king. "

1 Samuel 15:23 (TB)  Sebab pendurhakaan adalah sama seperti dosa bertenung dan kedegilan adalah sama seperti menyembah berhala dan terafim. Karena engkau telah menolak firman TUHAN, maka Ia telah menolak engkau sebagai raja."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #331. Tahukah anda bahawa pemberontakan terhadap Allah adalah dosa? Pendurhakaan  dan betenung keduanya merupakan bentuk kemurtadan, yang satu menyangkal otoritas Allah, yang lainnya mengakui adanya kekuatan adikodrati yang lain dari Allah. Dosa "bertenung" artinya berusaha untuk memanipulasi peristiwa, orang, atau masa depan dengan mempergunakan roh-roh orang yang sudah mati. Pemberontakan terhadap Firman Allah adalah sama dengan dosa ini kerana keduanya mencakup penolakan ke-Tuhanan Allah dan suatu usaha untuk menentukan kesudahan hal-hal dengan cara yang tidak selaras dengan cara Allah. Selanjutnya, kedua dosa itu mengeluarkan si pelanggar dari perlindungan Allah dan meletakkannya di bawah kuasa Iblis dan roh-roh jahat yang membinasakan.

☕ 🍞 Kedua-duanya adalah sangat serius. Keduanya ini boleh mengakibatkan impak yang besar di dalam kehidupan kerohanian kita. Masih ramai lagi yang terikat dengan mencari 🔎 bomoh dan menjadi bomoh dan mereka² ini adalah orang-orang "Kristian". Demikian Yesus berkata di Wahyu 21:8 (TB)  "Tetapi orang-orang penakut, orang-orang yang tidak percaya, orang-orang keji, orang-orang pembunuh, orang-orang sundal, tukang-tukang sihir, penyembah-penyembah berhala dan semua pendusta, mereka akan mendapat bagian mereka di dalam lautan yang menyala-nyala oleh api dan belerang; inilah kematian yang kedua." Ini juga merupakan pemberontakan terhadap kebenaran firman Tuhan serta segala perintah Allah.

Akibat daripada pemberontakan ini, Tuhan menolak Saul daripada menjadi raja. Pencabutan hak Saul sebagai raja dan kemudian juga penolakan keturunannya tidak berarti bahawa Allah menolak Saul secara pribadi untuk selamanya. Sekalipun kedudukan Saul sebagai raja tidak pernah akan dipulihkan, ia masih dapat diampuni dan menikmati hubungan yang menyelamatkan dengan Allah melalui pertobatan yang sungguh-sungguh dan dengan hidup bagi Tuhan. Seorang pemimpin rohani dapat gagal secara moral, dan oleh karena itu ditolak selama-lamanya oleh Allah dari kedudukan rohani, namun tetap terbuka untuk menerima pengampunan, keselamatan, dan persekutuan yang sempurna dengan Allah. Janganlah kiranya kita ditolak oleh Tuhan kerana pemberontakan kita. Ayuh, cepat² berbalik kepada Tuhan dan bertobat sungguh-sungguh. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: