Sunday, November 25, 2018

Revival : Disobedience destroys your destiny

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Disobedience destroys your destiny


1 Samuel 13:14  But now your kingdom shall not continue. The LORD has sought for Himself a man after His own heart, and the LORD has commanded him [to be] commander over His people, because you have not kept what the LORD commanded you.

1 Samuel 13:14 (TB)  Tetapi sekarang kerajaanmu tidak akan tetap. TUHAN telah memilih seorang yang berkenan di hati-Nya dan TUHAN telah menunjuk dia menjadi raja atas umat-Nya, karena engkau tidak mengikuti apa yang diperintahkan TUHAN kepadamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #329. Tahukah anda ketidaktaatan kita akan mengakibatkan kita terpesong daripada jalan Tuhan? Saul mempersembahkan korban bakaran yang sepatutnya dilakukan oleh Samuel. Ketika berada dalam keadaan yang terdesak oleh pasukan Filistin, Saul tidak sabar menunggu Samuel untuk meminta pertolongan Tuhan. Ia memberanikan diri mengambil alih tugas Samuel untuk mempersembahkan korban bakaran kepada Tuhan, meskipun tahu bahawa tindakan yang ia lakukan adalah pelanggaran terhadap firman Tuhan. Sebab di Gilgal, di tempat ia telah diangkat menjadi raja Israel di hadapan Tuhan, Samuel telah menyampaikan firman Tuhan agar rakyat maupun raja harus takut akan Tuhan, mendengar, dan tidak menentang firman Tuhan.

☕ 🍞 Never do what you are not supposed to do. Keangkuhan serta ketidaktaatan Saul mengakibatkan dia ditolak oleh Tuhan. Tuhan secara khusus telah memerintahkan Saul untuk tinggal di Gilgal menantikan kedatangan Samuel yang akan mempersembahkan korban dan memberikan pengarahan. Allah menguji ketaatan Saul dengan secara sengaja menunda kedatangan Samuel sampai melewati tujuh hari yang telah disetujui. Dalam perasaan putus asa  dan angkuh, Saul sendiri  mempersembahkan korban bertentangan dengan firman Allah. Kerana Saul gagal menaati perintah Allah, Samuel memberitahukannya bahawa Allah akan mengambil kerajaan itu darinya. Walaupun Saul tetap bertakhta hingga akhir hidupnya, putranya Yonatan tidak akan menaiki takhta sebagai penggantinya.

Disobedience destroys your destiny in God. Saul sepatutnya tunggu dulu tetapi tindakannya telah mengakibatkan penolakan daripada Tuhan. Tetapi jadilah seorang yang berkenan kepada Tuhan. Pekenanan Tuhan terjadi saat kita hidup benar di hadapan Tuhan. Sebelum  Daud menjadi raja, kehidupannya telah dilihat oleh Tuhan sendiri. Kehidupannya berkenan di mata Tuhan. Sesudah Saul, Daud diangkat menjadi Raja. Pekenanan Tuhan atas hidup kita sangatlah penting. Bagaimana dengan hidup kita masing-masing? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: