Thursday, November 8, 2018

Revival : Too fast to forget

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Too fast to forget


Judges 10:6  Then the children of Israel again did evil in the sight of the LORD, and served the Baals and the Ashtoreths, the gods of Syria, the gods of Sidon, the gods of Moab, the gods of the people of Ammon, and the gods of the Philistines; and they forsook the LORD and did not serve Him.

Hakim-hakim 10:6 (TB)  Orang Israel itu melakukan pula apa yang jahat di mata TUHAN; mereka beribadah kepada para Baal dan para Asytoret, kepada para allah orang Aram, para allah orang Sidon, para allah orang Moab, para allah bani Amon dan para allah orang Filistin, tetapi TUHAN ditinggalkan mereka dan kepada Dia mereka tidak beribadah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #312. Tahukah anda bahawa manusia mudah lupa pekerjaan Tuhan yang telah mereka saksikan? Sekali lagi orang Israel berpaling dari Tuhan dan berbakti kepada dewa-dewa lain. Hal yang jahat di mata Tuhan ialah bila manusia beribadah kepada apa saja yang bukan Tuhan. Akibat penyembahan berhala selalu sama hasilnya "Allah murka". Ia memakai tangan orang-orang kafir untuk menghajar umat-Nya sehingga mereka terdesak, tertindas, menderita, celaka, hancur, dan berteriak minta tolong. Bukankah hal itu boleh saja saya dan Anda alami juga? Ketika kita berganti setia terhadap Kristus Yesus, bukankah semuanya menjadi tidak beres? Sungguh! Upah dosa selalu adalah maut!

☕ 🍞 Terkadang kita begitu mudah dan cepat melupakan segala perbuatan Tuhan Yesus yang terindah, ajaib dan luarbiasa di dalam hidup kita, keluarga kita, bangsa kita dan di dalam apa jua keadaan kita. Kita lupa lalu kita berbalik kepada cara hidup kita yang lama. Begitu juga yang terjadi dengan bangsa Israel ini. Tanpa malu, Israel melakukan perzinaan rohani dengan menyembah Baal dan dewa-dewa dari bangsa-bangsa kafir yang ada di sekitar mereka. Israel telah meninggalkan Allah, yang telah menyelamatkan mereka dari penindasan bangsa-bangsa asing. Israel telah menaklukkan diri di bawah kendali ilah-ilah asing. Akibatnya, Allah membiarkan mereka ditaklukkan oleh bangsa-bangsa asing, yang menyembah ilah-ilah itu. Allah telah memberikan apa yang sesuai dengan keinginan mereka. Hasilnya? Mereka ditindas dan diinjak, delapan belas tahun lamanya! Kita juga melakukan sedemikian rupa.

Apabila seolah olah doa kita tidak terjawab, kita beralih kesetiaan kita daripada Tuhan dan pergi kepada bomoh, dukun dan sebagainya. Ada juga yang sanggup pergi menilik nasib kononnya buang soi/buang sial... 😂 😂 😂... Aduh... Sebelum kita "mengecam" Israel kerana sikap mereka kepada Allah, mari kita cerminkan diri kita terlebih dahulu. Tidakkah kita pun sering bersikap sama? Ketika usaha terancam bangkrut, khawatir pasangan hidup berpindah ke lain hati, khawatir penyakit merenggut nyawa, banyak orang yang berpaling dari Tuhan dan mencari sesuatu yang dapat melepaskan mereka dari semua itu. Bila Anda termasuk di dalamnya, jangan pergi lebih jauh lagi. Datanglah kepada Allah. Mohonlah pengampunan dan juga pertolongan-Nya. Belas kasihan-Nya akan turun atas Anda. Revival terjadi supaya yang jauh daripada Tuhan Yesus didekatkan kembali. Datanglah kepada Tuhan dan setia beribadat kepada-Nya. Janganlah beralih kesetiaan dan ketaatan anda kepada hal-hal duniawi yang menuju kehancuran. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: