Sunday, June 2, 2019

Revival : Because we disobeyed His voice

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Because we disobeyed His voice



Jeremiah 40:3 (UKJV)  Now the LORD has brought it, and done according as he has said: because all of you have sinned against the LORD, and have not obeyed his voice, therefore this thing has come upon you.

Yeremia 40:3 (TB)  dan Ia telah melaksanakannya. TUHAN telah melakukan apa yang diancamkan-Nya, oleh karena kamu telah berdosa kepada TUHAN dan tidak mendengarkan suara-Nya, sehingga terjadilah hal ini kepada kamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #153. Tahukah anda bahawa macam-macam terjadi di dalam hidup kita kerana kita tidak mendengarkan suara Tuhan? Saat kita memilih untuk tidak mendengar suara Tuhan, maka banyak juga salah pilihan terjadi dalam hidup kita dan akibat daripada itu kita diserang dari kanan dan kiri. Mengenal firman Tuhan, membuat kita peka akan kebutuhan yang Tuhan tunjukkan kepada kita. Selama ini, responsifkah Anda pada firman Tuhan? We had to face the consequences due to the choices we make. Neglecting the voice of God and trying live this life is just we are living a lie.

☕ 🍞 Terkadang kita memikirkan bahawa kita boleh menjalani kehidupan ini tanpa campur tangan Tuhan Yesus. Memang boleh. Tetapi Yesus sendiri mengatakan bahawa "... sebab di luar Aku kamu tidak dapat berbuat apa-apa..." Kita masih boleh berjalan sendiri tetapi mengakhirinya dengan parah. Sehari tanpa mendengar suara Tuhan Yesus sepertinya apapun tidak mengena. Bagi pribadi saya, setiap pagi sebelum memulakan hari saya, saya akan mencari wajah Tuhan terlebih dahulu mendengar Dia berbicara dan melakukan apa yang sudah saya dengar. Suara Tuhan berbicara melalui suara yang kedengaran dan melalui Firman-Nya. Sebab itu sangatlah penting bagi kita semua, orang-orang yang beriman dan percaya kepada-Nya harus memulakan hari kita bersama Tuhan Yesus.

Kita juga sering mendengar firman TUHAN, tetapi tidak menyimak apalagi memahami dan melakukannya. Tidak jarang kita memohon berkat dan segala kebaikan TUHAN, sementara kita tidak mau mendengarkan-Nya. Tetapi hal ini juga tidak berarti bahawa ketika kita rajin mendengar maka berkat-berkat TUHAN secara material segera diberikan kepada kita, kerana belum tentu kita telah mendengar dengan benar. Pendengaran secara benar memampukan kita memahami berkat yang TUHAN sediakan bagi kita dalam segala bidang kehidupan. Hal yang paling utama adalah dengarkan dan lakukan setiap firman-Nya dengan benar dan setia! Ada Hallelujah 🙌...? Bagaimana dengan anda? Adakah anda mendengar suara Tuhan berbicara kepada anda? Apakah respon anda hari...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: