Wednesday, June 12, 2019

Revival : It will be revealed

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : It will be revealed

Ezekiel 8:12  Then He said to me, "Son of man, have you seen what the elders of the house of Israel do in the dark, every man in the room of his idols? For they say, 'The LORD does not see us, the LORD has forsaken the land.'"

Yehezkiel 8:12 (TB)  Firman-Nya kepadaku: "Kaulihatkah, hai anak manusia, apa yang dilakukan oleh tua-tua kaum Israel di dalam kegelapan, masing-masing di dalam kamar tempat ukiran-ukiran mereka? Sebab mereka berkata: TUHAN tidak melihat kita; TUHAN sudah meninggalkan tanah ini."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #163. Tahukah anda bahawa segala sesuatu perbuatan di dalam kegelapan pasti akan kelihatan nanti? Dalam penglihatannya itu, disingkapkanlah kenajisan yang masuk mengotori rumah Tuhan tersebut. Betapa najisnya tempat itu diperlihatkan dengan isi maupun kegiatan yang dilakukan di situ. Ada ukiran berbagai binatang najis dan berhala di bagian dalam tembok bait Allah  yang sedang disembah oleh 70 tua-tua Israel. Penyembahan kepada dewa Tamus dan dewa Matahari menambah kekejian ibadah di bait kudus Tuhan itu.

☕ 🍞 Diri kita ini dicemari dengan pelbagai kenajisan. Paulus berkata, tubuh kita adalah bait Allah yang kudus. Memberi diri kepada ilah lain selain Tuhan adalah sama dengan melanggar hak-Nya atas hidup kita. Kristus sudah memberi tubuh-Nya dibinasakan agar tubuh kita kembali kudus dan layak menerima kehadiran Roh Allah. Jangan biarkan dosa kembali menajiskan diri kita!  Sebagai orang Kristian, tubuh kita adalah tempat tinggal pribadi Roh Kudus. Oleh kerana Roh itu tinggal di dalam diri kita, maka kita menjadi milik Allah, tubuh kita sama sekali tidak boleh dicemarkan oleh kenajisan atau kejahatan apa pun, baik oleh pikiran, keinginan, tindakan, film, buku maupun majalah lucah. Sebaliknya, kita harus hidup sedemikian rupa sehingga menghormati dan memuliakan Allah dengan tubuhmu. Selaku Bait Allah di tengah-tengah lingkungan generasi yang bengkok, umat Allah tidak boleh terlibat dalam kejahatan yang lazim yang sedang terjadi di generasi kita, tetapi kita  harus menolak segala bentuk kebejatan. Bait Allah harus kudus  kerana Allah itu kudus.

Benda-benda berhala tidak seharusnya ada di dalam bait suci Tuhan. Dosa-dosa menjadi berhala di dalam kehidupan kerohanian kita harus dihancurkan. Apakah hal-hal atau tabiat-tabiat yang menjadi berhala di dalam hidup kita? Izinkanlah Roh Kudus menyelidiki hati kita dan bekerja di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: