Monday, June 24, 2019

Revival : Testing in the desert

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Testing in the desert

Daniel 1:12  Please test your servants for ten days, and let them give us vegetables to eat and water to drink.

Daniel 1:12 (TB)  Adakanlah percobaan dengan hamba-hambamu ini selama sepuluh hari dan biarlah kami diberikan sayur untuk dimakan dan air untuk diminum;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #175. Tahukah anda bahawa kita harus berketetapan untuk tidak menajiskan bait suci Tuhan? Daniel dan rakan-rakannya berketetapan untuk tidak menajiskan diri mereka dengan santapan yang sudah disajikan kepada mereka. Saya pasti mereka disajikan dengan makanan-makanan yang lazat, daging panggang, anggur 🍷 dan macam macam lagi, tetapi mereka memilih untuk tidak menjamah makanan itu. Begitu juga saat Yesus dicoba di padang gurun, Tuhan Yesus tidak tertarik dengan godaan iblis yang menawarkan macam-macam harta kekayaan, kerajaan dan lain-lain tetapi Yesus tidak tertarik dengan segala pemberian itu. Bagaimana dengan kita? Adakah kita tertarik dengan tawaran-tawaran dunia ini?

☕ 🍞 Daniel tidak mau kompromi sedikit pun pada sesuatu yang membuat ia melanggar perintah Tuhan. Ia harus lebih taat kepada Tuhan daripada kepada manusia. Terkadang kita sanggup "menggadai kan" iman dan kepercayaan kita hanya kerana manusia menjadi hamba wang dan tertarik kepada tawaran-tawaran dunia. Hanya kerana mau maju dalam bisnes, kita sanggup menyangkal Yesus dan menerima tawaran iblis. Hanya kerana tawaran cinta, kita sanggup menyangkal Yesus. Hanya kerana mau kan status dan pangkat duniawi, sanggup menyangkal Yesus. Banyak kes sebegini sedang terjadi. Di manakah kita meletakkan iman kita?

Kisah Daniel and kawan-kawannya menjadi satu teladan yang cukup bagus bagi kita. Terbukti bahwa Daniel dan rakan-rakannya telah mengambil keputusan yang tepat. Setelah lewat sepuluh hari, mereka lebih sehat. Daniel dan rakan-rakannya telah berani mengambil risiko, dan Allah menunjukkan kuasa-Nya dan memelihara kekudusan mereka. Bagaimana dengan kita...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: