Thursday, June 20, 2019

Revival : He will find the lost

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He will find the lost

Ezekiel 34:16  "I will seek what was lost and bring back what was driven away, bind up the broken and strengthen what was sick; but I will destroy the fat and the strong, and feed them in judgment."

Yehezkiel 34:16 (TB)  Yang hilang akan Kucari, yang tersesat akan Kubawa pulang, yang luka akan Kubalut, yang sakit akan Kukuatkan, serta yang gemuk dan yang kuat akan Kulindungi; Aku akan menggembalakan mereka sebagaimana seharusnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #171. Tahukah anda bahawa Tuhan sanggup mencari anda saat anda tersesat dan hilang? Tujuan Yesus ke dunia adalah mencari dan menyelamatkan domba Allah yang terhilang. Seseorang disebut terhilang, adalah apabila ia menyimpang jauh dari rencana Allah. Melalui keselamatan dalam Kristus, kita telah ditempatkan kembali pada rencana Allah yang semula yaitu menjadi ciptaan baru. Sebagai ciptaan baru, Allah menghendaki agar hidup kita menjadi rahmat bagi orang lain, yaitu menerima sesama dengan cinta kasih dan tulus hati.

☕ 🍞 Tuhan maha Pengasih Dia sanggup menyelamatkan anda kerana itulah kerindua-Nya supaya kita semua diselamatkan. Ada beberapa perkara yang dinyatakan di sini oleh Tuhan.

🔴 Yang hilang akan Kucari
👉🏼 Seperti domba yang hilang, Yesus mengatakan bahawa "Anak Manusia datang untuk mencari dan menyelamatkan yang hilang." Demikian itulah tujuan kedatangan Tuhan Yesus. Dia mengenal setiap anak-anak-Nya dan sesiapa dari antara mereka yang "terhilang" pasti Tuhan akan mencari mereka dan membawa mereka kembali kepada jalan yang benar.

🔴 Yang tersesat akan Kubawa pulang
💠 Saat seseorang itu hilang daripada "radar" Tuhan, sudah pasti dia tersesat dan "tidak" tahu jalan untuk pulang. Biarpun dia mencuba sedaya upaya, iblis tetap membutakan mata rohaninya untuk melihat jalan yang benar. Lalu Tuhan Yesus sendiri harus campur tangan dan merampas anda daripada pegangan iblis dengan harga yang mahal iaitu dengan Darah-Nya.

🔴 Yang luka akan Kubalut
🤕 Tuhan Yesus membalut setiap luka dan hapuskan segala kekecewaan kita. Dialah tempat di mana kita mencurahkan isi hati kita dan segala keluh kesah kita.

🔴 Yang sakit akan Kukuatkan
💔 Yesus adalah sumber kesembuhan kita. Yesus adalah sumber kekuatan kita. Yesus juga adalah sumber pengharapan kita yang tidak pernah mengecewakan kita.

🔴 Yang gemuk dan yang kuat akan Kulindungi
💪 Perlindungan Tuhan adalah nyata ke atas hidup kita. Yang penting adalah kita tetap tinggal di dalam-Nya.

Nah saudara dan saudari sekalian, inilah di antara beberapa ciri-ciri seekor domba 🐑 yang memiliki karakter serta keperluannya masing-masing. Dengan mengenalpasti apakah keperluan domba itu, sang gembala dapat menjaganya dengan lebih efektif. Demikian juga kita anak-anak-Nya memiliki Macam-macam ragam, karakter, sikap, latar belakang, dan macam-macam lagi. Tidakkah Tuhan Yesus tetap menjaga kita? Saat kita jatuh di dalam dosa, bukankah kasih-Nya yang menjangkau kita? Tetapi terkadang kita selesa tinggal di lumpur dosa itu. Jikalau anda yang dahulu melayani Tuhan Yesus dengan luarbiasa, dan sekarang sudah tiba-tiba hilang dari "radar" 📡 Tuhan Yesus, Dia sedang mencari anda. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: