Tuesday, June 4, 2019

Revival : A prayer for restoration

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A prayer for restoration



Lamentations 5:21 (UKJV)  Turn you us unto you, O LORD, and we shall be turned; renew our days as of old.

Ratapan 5:21 (TB)  Bawalah kami kembali kepada-Mu, ya TUHAN, maka kami akan kembali, baharuilah hari-hari kami seperti dahulu kala!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #155. Tahukah anda bahawa jika kita berani mengaku keadaan rohani kita yang makin melarat di hadapan Tuhan Yesus, pasti Dia akan memulihkan keadaan kita? Pasal terakhir Kitab Ratapan ini menjadi sebuah doa syafaat yang dalamnya Yeremia mengakui bahwa sekalipun Allah bertanggung jawab atas penghukuman dan musibah Yerusalem, Dia masih akan mendengar seruan mereka, menerima pengakuan dosa mereka yang sungguh-sungguh, dan menanggapinya dengan pengampunan dan kemurahan.

☕ 🍞 The cry for restoration will cause revival to take place. Di akhir ratapan ini, Yeremia memohon agar Tuhan peduli kepada mereka. Ia menyerukannya dengan berani bukan hanya kerana Tuhan adalah gembala mereka, tetapi karena Tuhan adalah Raja yang bertakhta di atas kerub dan Tuhan Yesus pedulikan keadaan umat-Nya. Keterbukaan kita di hadapan Tuhan adalah permulaan kepada pemulihan dan kebangunan rohani. Langkah pertama harus dimulai dengan kita. Tuhan tidak memaksa anda untuk bertobat, namun itulah kerinduan hati-Nya yang amat dalam melihat umat-Nya kembali kepada-Nya dengan segenap hati kita. Yeremia berdoa agar Allah datang di antara umat-Nya dengan manifestasi baru akan kuasa-Nya. Kita harus tahu bahawa kita tidak akan selamat jikalau Tuhan tidak campur tangan dalam hidup kita dengan mencurahkan kasih karunia dan Roh-Nya kerana hanya dengan demikian akan ada kehidupan rohani sejati di antara kita.

Seperti juga doa raja Daud "Jadikanlah hatiku tahir, ya Allah, dan perbaharuilah batinku dengan roh yang teguh!" Setiap orang percaya memerlukan Roh Allah untuk menciptakan di dalam diri mereka hati murni yang membenci dosa dan roh yang dibaharui yang rindu melakukan kehendak Allah. Hanya Allah dapat menjadikan kita ciptaan baru dan memulihkan kita kepada kesalehan sejati. Siapkah kita berani mengaku keadaan rohani kita yang makin melarat di hadapan Tuhan? Saat anda berani mengakuinya di hadapan Tuhan, di situlah terjadi #Restoration dan #Revival yang sebenarnya di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: