Saturday, June 8, 2019

Revival : Listen and do not rebel

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Listen and do not rebel

Ezekiel 2:8 (UKJV)  But you, son of man, hear what I say unto you; Be not you rebellious like that rebellious house: open your mouth, and eat that I give you.

Yehezkiel 2:8 (TB)  Dan engkau, anak manusia, dengarlah apa yang Kufirmankan kepadamu; janganlah memberontak seperti kaum pemberontak ini. Ngangakanlah mulutmu dan makanlah apa yang Kuberikan kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #159. Tahukah anda bahawa kita harus mendengarkan firman-Nya dan bukannya memberontak? Kita harus mendengarkan firman Tuhan dan melakukannya dan bukanlah memberontak terhadapnya. Ramai yang tidak mau mendengarkan firman-Nya saat Dia berbicara lalu hidup di dalam pemberontakan dan tidak taat dan setia kepada Tuhan Yesus. Pemberontakan ini akan membuatkan kita pegi lebih jauh daripada-Nya. Keadaan kita akan makin melarat sehingga sepertinya kita tidak tertolong lagi. Tuhan menciptakan kita dengan dua telinga, dua mata, tetapi satu mulut. Maka, lebih baik banyak mendengar dan melihat, sedikit berbicara. Setuju? Atau, ungkapan "No Action, Talk Only".

☕ 🍞 Apa yang difirmankan oleh Tuhan, itu harus kita dengarkan. TUHAN telah memberi kita pengertian, supaya kita tidak memberontak atau berpaling daripada-Nya. Mendengar bisa menjadi pekerjaan yang sulit kerana membosankan kerana pengajaran yang diulang-ulang, membuat stres kerana mendengar keluh kesah akan beban kehidupan yang berat, serta mendengar untuk menaati tugas yang diberikan. Mendengar membutuhkan ketaatan dan komitmen penuh murid kepada sang Guru. Setelah mendengar harus siap melakukan setiap perintah Tuhan, siap berkata-kata kebenaran yang bisa ditolak dan berisiko dibungkam. Revival movement is not static it is dynamic. Revival is a work in progress in our life. God revive's us so that we would become alive and that through revival God is at work in us. Creating, making, molding, renewing, empowering. Berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan Yesus Kristus supaya apabila orang-orang melihat kemajuan anda di dalam Yesus Kristus, mereka akan memuliakan Tuhan atas pekerjaan yang luarbiasa di dalam hidup anda. Anda harus makin maju di dalam iman anda kepada Tuhan. Harus makin berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan dan berdiri teguh di atas Firman-Nya.

Every believers who allow the work of God in their lives through the Word of God will eventually discover their calling, the plans and purposes of God and the will of God for their lives. Kita menerima kehidupan daripada Firman Tuhan yang hidup. Apabila kita mulai merenungkan firman-Nya kita juga harus menghadamkan firman-Nya supaya kehidupan dibentuk dan diubah oleh firman-Nya. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: