Thursday, June 6, 2019

Revival : I am sending you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I am sending you

Ezekiel 2:3 (UKJV)  And he said unto me, Son of man, I send you to the children of Israel, to a rebellious nation that has rebelled against me: they and their fathers have transgressed against me, even unto this very day.

Yehezkiel 2:3 (TB)  Firman-Nya kepadaku: "Hai anak manusia, Aku mengutus engkau kepada orang Israel, kepada bangsa pemberontak yang telah memberontak melawan Aku. Mereka dan nenek moyang mereka telah mendurhaka terhadap Aku sampai hari ini juga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #157. Tahukah anda bahawa Tuhan mengutus anda kepada bangsa-bangsa? Anda bukan diutus dengan "tangan kosong" tetapi perutusan Tuhan Yesus disertai dengan kuasa Roh-Nya. Tugas Yehezkiel berat sekali. Ia harus memberitakan firman penghukuman pada bangsanya sendiri. Mirip dengan tugas yang Yeremia terima. Ia akan menghadapi bangsa yang mendurhaka kepada Tuhan. Baik mereka maupun nenek moyang mereka telah berlaku tidak setia kepada Tuhan.

☕ 🍞 Tuhan Yesus mengatakan bahawa   "Lihat, Aku mengutus kamu seperti domba ke tengah-tengah serigala, sebab itu hendaklah kamu cerdik seperti ular dan tulus seperti merpati." Perhatikanlah, orang-orang jahat itu seperti serigala, mereka selalu ingin memangsa dan menghancurkan. Umat Allah, terutama pelayan-pelayan Tuhan adalah seperti domba di antara mereka, yang mempunyai sifat dan keinginan yang berlawanan, dan menjadi mangsa yang empuk dan mudah bagi mereka. Memikul tanggungjawab sebagai utusan Tuhan Yesus kepada bangsa-bangsa selalunya tidak enak, namun Tuhan Yesus menjanjikan bahawa Dia menyertai kita hingga ke akhir zaman. Sebagai orang yang telah menerima anugerah keselamatan, kita pun beroleh tugas untuk memberitakan warta keselamatan itu. Di mana kita dapat melakukannya? Di rumah, di tempat kerja, atau di lingkungan sekitar kita? Namun ada juga orang-orang yang memiliki kerinduan untuk mewartakan Injil ke tempat-tempat asing yang belum pernah dia ketahui sebelumnya. Untuk mereka, kita perlu berdoa agar banyak pintu yang terbuka bagi pemberitaan mereka.

Sekarang bukanlah masanya untuk kita duduk dan melihat dan tertanya-tanya apa yang sedang terjadi, tetapi sekarang adalah masanya untuk kita semua bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini secara radikal dan merampas kembali generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita. Saudara dan saudari sekalian, pergilah beritakanlah Injil kepada setiap suku bangsa kerana anda telah dipilih dan diutus oleh-Nya. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: