Monday, June 17, 2019

Revival : To walk in His statutes

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : To walk in His statutes

Ezekiel 18:9 (UKJV)  Has walked in my statutes, and has kept my judgments, to deal truly; he is just, he shall surely live, says the Lord GOD.

Yehezkiel 18:9 (TB)  hidup menurut ketetapan-Ku dan tetap mengikuti peraturan-Ku dengan berlaku setia — ialah orang benar, dan ia pasti hidup, demikianlah firman Tuhan ALLAH.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang #168. Tahukah anda bahawa kita harus hidup mengikut ketetapan Tuhan? Di dalam hidup ini, mencari Tuhan setiap hari diperlukan untuk menerima kasih karunia dan kasih sayang-Nya. Saudara dan saudari seharusnya kuatir jikalau mulai mengabaikan doa dan perenungan Firman Allah. Permulaan kehidupan bagi orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan Yesus adalah daripada Firman-Nya. Segala ketetapan-ketetapan-Nya adalah untuk memberikan kita kehidupan yang dikehendaki oleh Tuhan bagi kita.

☕ 🍞 Dari beberapa hal ini yang manakah yang paling mantap untuk dijadikan andalan dalam hidup: harta, pengaruh, kepandaian, atau firman Allah? Dari hal-hal itu yang mana yang kini sedang Anda jadikan pegangan? Kita memerlukan pegangan untuk hidup dalam anugerah-Nya, diberdayakan memuliakan Allah. Perkataan-Nya layak jadi pegangan sepanjang hidup kita. Pengenalan akan Tuhan dan ketaatan pada firman Tuhan yang diikuti tekad untuk taat pada hukum-hukum Tuhan, mendasari kehidupan yang berkenan kepada-Nya.  Orang percaya harus terus meminta kepada Allah agar memberikan kasih karunia yang diperlukan untuk melaksanakan kehendak-Nya dan tetap tabah dalam jalan-jalan-Nya. Permohonan semacam ini perlu kerana kita tidak dapat tinggal setia kepada hukum-hukum Allah tanpa pertolongan-Nya yang menyokong dan karya Roh Kudus di dalam hati kita.

Ada beberapa hal yang dinyatakan oleh Tuhan mengenai seorang yang benar dan berkenan di mata Tuhan.

🔴 hidup menurut ketetapan-Ku
🔴 tetap mengikuti peraturan-Ku
🔴 berlaku setia

Adakah ketiga-tiga perkara ini di dalam hidup kita sebagai pengikut Kristus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: