Friday, June 28, 2019

Revival : The lion's den

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The lion's den

Daniel 6:20  And when he came to the den, he cried out with a lamenting voice to Daniel. The king spoke, saying to Daniel, "Daniel, servant of the living God, has your God, whom you serve continually, been able to deliver you from the lions?"

Daniel 6:20 (TB)  (6-21) dan ketika ia sampai dekat gua itu, berserulah ia kepada Daniel dengan suara yang sayu. Berkatalah ia kepada Daniel: "Daniel, hamba Allah yang hidup, Allahmu yang kausembah dengan tekun, telah sanggupkah Ia melepaskan engkau dari singa-singa itu?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #179. Tahukah anda bahawa Tuhan yang melepaskan anda? Orang-orang yang memusuhi Daniel tidak dapat mencari kelemahannya. Oleh kerana itu mereka menjatuhkan dia, bukan lagi di titik lemahnya, melainkan di titik kekuatannya yaitu hubungannya yang erat dengan Tuhan. Dunia memang mencari-cari kelemahan kita kerana ingin menjatuhkan kita dengan berbagai cara. Sebagai manusia yang terbatas, kita memang tak luput dari berbagai kelemahan. Namun janganlah kiranya orang menjadikan karakter, kebiasaan buruk, perkataan yang tak pantas, dan sebagainya, sebagai titik lemah kita.

☕ 🍞 Daniel wasn't delivered outside of the lion's den but he was delivered inside of the lion's den. Terkadang kita cuba mencari jalan keluar daripada segala permasalahan kita, tidak salah sebenarnya itu. Tetapi jikalau kita tahu kehendak Tuhan bagi kita, maka dapatlah kita melewatinya bersama Tuhan dan bukannya mengandalkan kekuatan kita sendiri. Biarpun ramai yang berkomplot terhadap Daniel, tetapi dia tidak resah, kuatir, maupun takut kerana dia yakin bahawa Tuhan Yesus menyertainya. Terkadang kita juga mengalami hal yang sama iaitu ditindas di tempat kerja, sekolah, dan lain lain. Ada juga iman kita terkadang dicabar dengan sengaja. Sepertinya kita dibuang ke dalam kandang singa ini. Namun Daniel tidak memberontak atau melawan biarpun mereka berkomplot terhadapnya, dia tetap percaya bahawa Tuhan melindunginya.

Seandainya ada konsekuensi yang harus kita tanggung, kelepasan Daniel memperlihatkan bahawa Tuhan tahu bagaimana membebaskan umat-Nya dari jerat maut dan bagaimana membuat musuh-Nya dihukum. Kerana itu tetaplah percaya kepada Tuhan! Raja Darius menyaksikan dengan penuh takjub; dan memuliakan Allah yang tak dikenalnya. Orang-orang yang menyebarkan tuduhan kepada Daniel. Kisah Daniel mengajarkan dan memberikan teladan bagi kita tentang keberanian beriman yang utuh kepada Tuhan. Iman yang sedemikian itulah yang benar di hadapan Allah. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: