Saturday, June 15, 2019

Revival : A desolated city

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A desolated city

Ezekiel 15:8  Thus I will make the land desolate, because they have persisted in unfaithfulness, says the Lord GOD.

Yehezkiel 15:8 (TB)  dan Aku menjadikan negeri itu sunyi sepi, oleh karena mereka berobah setia, demikianlah firman Tuhan ALLAH.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #166. Tahukah anda bahawa kita tidak akan dapat berbuah di luar Yesus? Penduduk Yerusalem diumpamakan dengan pokok anggur yang tidak berbuah sehingga tidak berguna. Buah kebenaran dan kesetiaan kepada Tuhan tidak dapat ditemukan di dalam diri mereka  kerana itu mereka akan dibakar di dalam api. Yesus juga mengajarkan bahawa semua orang percaya yang gagal untuk tetap setia kepada-Nya dan tidak berbuah akan dipangkas dan dicampakkan ke dalam api. Orang benar yang mengandalkan Allah dan menaati Dia jangan mengira bahawa mereka aman secara kekal jikalau mereka kemudian tidak setia dan memberontak terhadap Allah. Orang semacam itu juga akan mati, sebagaimana halnya orang yang senantiasa hidup di dalam dosa. Paulus memperingatkan orang percaya, "jika kamu hidup menurut daging, kamu akan mati".

☕ 🍞 Kota yang dahulunya berpenghuni, kini menjadi tandus, kekeringan. Ini disebabkan oleh ketidaksetiaan. Maksudnya, dulu sewaktu kita terus berjalan bersama Tuhan Yesus, Tuhan melindungi kita, Dia mencukupkan segala sesuatu yang kita perlukan, dan Macam-macam lagi yang kita nikmat tetapi saat kita berubah kesetiaan daripada Tuhan, kehidupan rohani kita menjadi sunyi sepi. Sepertinya kita memiliki segala sesuatu tetapi jiwa kita, kerohanian kita kosong. Kita membawa musibah ke atas hidup kita sendiri. Sekiranya kita baik-baik mengikuti Tuhan dengan setia, tidak mungkin kita akan alami kekeringan dan kesepian rohani ini. Kitalah kota itu. Kembalilah kepada kasih Bapa.

Unfaithfulness is a "spiritual disease" and it can be cured. Caranya adalah apabila kita bangkit, bertobat dan datang kepada Bapa. Tuhan sedang menggerakkan kembali, membangkitkan kembali, menyalakan kembali kasih cinta-Nya, kuasa-Nya, api-Nya, dan Roh-Nya di dalam kita. Kasih yang tulus bagi Kristus menghasilkan pengabdian yang ikhlas kepada-Nya, kehidupan yang bersih dan kasih akan kebenaran. Bagaimana dengan anda? Adakah kita masih setia kepada Tuhan Yesus? Adakah cinta kita kepada-Nya masih menyala-nyala? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: