Monday, June 3, 2019

Revival : Our Redeemer is strong

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Our Redeemer is strong

Jeremiah 50:34 (UKJV)  Their Redeemer is strong; the LORD of hosts is his name: he shall thoroughly plead their cause, that he may give rest to the land, and trouble the inhabitants of Babylon.

Yeremia 50:34 (TB)  Tetapi Penebus mereka adalah kuat; TUHAN semesta alam nama-Nya. Tentulah Ia akan memperjuangkan perkara mereka, supaya Ia memberi ketenteraman kepada bumi, tetapi kegemparan kepada penduduk Babel.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #154. Tahukah anda bahawa Penebus kita, Tuhan Yesus sungguh dan sangat kuat? Dia sanggup menebus dan melepaskan kita dari segala belenggu dosa. Saudara dan saudari sekalian, jikalau anda pernah membaca tentang kehidupan Ayub, tengah-tengah penderitaan dan keputusasaannya, Ayub dengan iman yang besar berpaut kepada Allah, sebab percaya bahwa pada akhirnya Tuhan akan membenarkan dirinya. Ayub memandang Allah selaku "Penebus" atau Penolong.  Seorang "Penebus" adalah seorang kerabat yang dengan penuh kasih datang untuk melindungi, membela, dan menolong rakyatnya / umat-Nya pada masa kesulitan  dan membenarkan kerabatnya yang menderita. Di dalam konteks ini Yesus Kristus telah memikul semua dosa kita mengampuni kita dan telah mengambil semua penderitaan yang sepatutnya kita lewati ke atas-Nya sendiri.

☕ 🍞 Dengan menyebut diri-Nya sebagai Penebus Israel, Tuhan sedang menyatakan kekuatan ikatan-Nya dengan umat-Nya. Sehingga, meski untuk seketika lamanya Ia harus menghukum umat-Nya, tetapi ada saat Ia menggenapi janji-Nya untuk memulihkan mereka. Begitu besar kasih Tuhan kepada umat tebusan-Nya. Begitu besar juga kasih-Nya kepada kita kini sehingga Ia mengutus Kristus untuk menebus kita, sehingga tak ada lagi yang memisahkan kita dari kasih Allah. Suatu karya mahaagung yang seharusnya membuat kita merespons dengan hidup yang sesuai dengan kekudusan yang telah Dia anugerahkan pada kita.

Saudara dan saudari sekalian, Penebus kita hidup dan Dia aktif menjangkau jiwa-jiwa melalui anda dan saya. Sedar akan hal ini kita haruslah memberikan hidup kita untuk melakukan kehendak-NYA. Penebus kita hidup dan Dia mau memperjuangkan perkara anda dan juga memberikan ketenteraman kepada kita semua. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: