Tuesday, June 18, 2019

Revival : Turn and Live

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Turn and Live

Ezekiel 18:32  For I have no pleasure in the death of one who dies, says the Lord GOD. "Therefore turn and live! "

Yehezkiel 18:32 (TB)  Sebab Aku tidak berkenan kepada kematian seseorang yang harus ditanggungnya, demikianlah firman Tuhan ALLAH. "Oleh sebab itu, bertobatlah, supaya kamu hidup!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #169. Tahukah anda bahawa kita menerima kehidupan saat kita bertobat sungguh-sungguh dan kembali kepada Tuhan? Yehezkiel, sebagai penjaga yang ditunjuk oleh Tuhan, memperingatkan dan mendorong bangsanya, dengan menyatakan keadilan Allah dan juga kasih-Nya kepada orang berdosa yang bertobat. Demikian juga Yohanes Pembaptis, diutus untuk mempersiapkan jalan bagi TUHAN. Dialah suara yang berseru-seru di padang gurun "bertobatlah kerana kerajaan Allah sudah dekat".

☕ 🍞 Tuhan tidak senang hati sekiranya orang yang berdosa mati di dalam dosa-dosanya tetapi Tuhan Yesus memberikan peluang supaya mereka bertobat dan beroleh kehidupan kekal. Tujuan kedatangan Tuhan Yesus adalah untuk mencari dan menyelamatkan kita semua yang berdosa supaya kita beroleh kehidupan yang kekal, diampuni dan dibebaskan daripada perhambaan kepada dosa. Namun masih ramai lagi yang tidak mau meresponi seruan panggilan Pertobatan ini. Hidup ini adalah kesempatan, janganlah kita sia-siakan hidup ini dengan bermain-main dalam dosa. Bertobat berarti berubah. Berubah sikap terhadap Allah dan terhadap dosa. Semua dosa adalah perlawanan kepada Allah. Ketika kita berdosa kita menantang, mengejek, dan menolak Allah dari hidup kita. Orang yang berdosa menyerahkan hasrat dan cintanya kepada sesuatu yang bukan kehendak Allah. Semua ini kita tinggalkan. Kita bertobat, berubah sikap terhadap Allah, tentang dosa, dan tentang hasrat dosa kita!

Pertobatan kita sesungguhnya adalah merespons anugerah Allah. Anugerah yang memanggil kita untuk bertobat, kini memberdayakan orang yang menyambut panggilan itu. Kebangkitan rohani bukanlah tentang satu negara atau satu kaum yang berbalik kepada Tuhan, tetapi ia adalah satu peribadi yang merendahkan diri, sujud, berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalannya yang jahat. Kebangkitan rohani merujuk kepada orang-orang yang telah menjadi dingin dan suam suam kuku, yang telah mengenal kebenaran tetapi mereka tidak berpegang kepada kebenaran itu dan hidup seperti orang yang tidak mengenal kebenaran. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini?

Dahulu kita hidup di dalam dosa
Sekarang kita sudah dibebaskan
Agar hidup kita diperkasa
Siap sedia untuk melakukan kehendak Tuhan

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: