Friday, June 14, 2019

Revival : A dried and dying city

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A dried and dying city


Ezekiel 12:20 (UKJV)  And the cities that are inhabited shall be laid waste, and the land shall be desolate; and all of you shall know that I am the LORD.

Yehezkiel 12:20 (TB)  Kota-kota yang masih didiami orang akan menjadi reruntuhan dan tanah itu akan menjadi sunyi sepi; dan kamu akan mengetahui bahwa Akulah TUHAN.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #165. Tahukah anda bahawa keadaan rohani kita makin kering kontang? Sebuah kota yang subur tanahnya, tiba-tiba akan terjadi tanah yang gersang dan kering kontang. Hal ini terjadi kerana kita mengingkari perintah Tuhan. Tidak ada bangsa yang diberkati demikian limpah oleh Tuhan selain Israel. Secara jasmani mereka hidup di tanah Kanaan yang subur, secara agamawi mereka memiliki bait Allah, imam dan nabi serta Taurat tetapi mereka memandang remeh perkara rohani bahkan cenderung melecehkan kebenaran firman. Hidup mereka jauh dari kebenaran dan dekat dengan kejahatan.

☕ 🍞 Kota yang tandus. Kering kontang. Tanah yang subur menjadi tanah yang gersang. Kembalilah kepada kasih Bapa. Jika kerohanian kita menjadi keruh dan kering, it is time to break up our fallow ground once again. Masanya untuk mendengar suara Tuhan kembali dan bergerak mengikut pimpinannya.  Kebangunan rohani selalunya dimulai daripada hati yang haus dan lapar untuk melihat dan merasakan jamahan Tuhan Yesus. Doa merupakan elemen yang paling penting di dalam mana mana kebangunan rohani yang terjadi di bumi ini. Prayer preceded revival. Revival happens because there's a bunch of people who had enough by the spiritual state of the church and wanting for a fresh encounter with God. Doa yang lahir daripada hati yang sungguh-sungguh pasti akan melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang luarbiasa. Ketandusan ini terjadi kerana beberapa perkara :

🔴 Perpecahan di dalam gereja
🔴 Tidak ada perhubungan intim dengan Tuhan
🔴 Gereja yang sudah lari 🏃 daripada visi dan misinya.
🔴 Gereja yang suam-suam kuku
🔴 Gereja bertukar menjadi sebuah organisasi yang tidak relevan lagi
🔴 Tidak ada kerinduan yang mendalam untuk melihat jiwa-jiwa diselamatkan
🔴 Melayani dengan agenda sendiri
🔴 Tidak ada kesatuan

Banyak lagi yang dapat disenaraikan.

Kota ini harus dipulihkan. Kota ini harus dibangkitkan kembali. Kota ini memerlukan encounter yang fresh daripada Tuhan. Kita memerlukan semarak api 🔥 Roh Kudus sekali lagi. Kota ini diibaratkan gereja Tuhan. Gereja yang sepatutnya membawa impak kepada komuniti, tetapi gereja pula yang menjadi kering kontang kerana mengizinkan dunia untuk mengambil alih. Bangkitlah dan kembali kepada kasih Bapa. Return to your first love. Bagaimana dengan keadaan anda? Adakah anda mau melihat dan terlibat dengan kebangkitan rohani yang luarbiasa dan dahsyat? Apakah tindakan anda untuk melihatnya terjadi? Adakah gereja sedang berdoa? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: