Wednesday, June 5, 2019

Revival : I want to speak to you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I want to speak to you

Ezekiel 2:1 (UKJV)  And he said unto me, Son of man, stand upon your feet, and I will speak unto you.

Yehezkiel 2:1 (TB)  Firman-Nya kepadaku: "Hai anak manusia, bangunlah dan berdiri, karena Aku hendak berbicara dengan engkau."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #156. Tahukah anda bahawa Tuhan mau berbicara dengan anda? Di dalam kesibukan seharian kita, terkadang juga di dalam keheningan pagi, suara Tuhan berbicara kepada kita, adakah kita meresponi panggilan suara-Nya? Alarm ⏰ saya setiap hari adalah pada jam 4 pagi, tetapi setiap hari pada jam 2am hingga 2.30am Saya selalu dikejutkan oleh satu suara yang memanggil nama saya. Saya kenal suara itu. Saya bangun dan mendengar Dia berbicara kepada saya. Saya mendengar, merenungkan, dan meresponi apa yang dibicarakan kepada saya. Tuhan Yesus sangat merindukan untuk bersekutu dengan kita, tetapi adakah kita mengambil masa untuk bersekutu dengan-Nya?

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, di dalam petikan firman Tuhan ini kita dapat melihat 👀 bahawa ada satu dorongan yang diberikan kepada Yehezkiel supaya dia bangun dan berdiri. Tuhan meminta Yehezkiel untuk bangun dan berdiri kerana dia telah melihat kemuliaan Tuhan lalu sujud menyembah Tuhan. Kadang kita berdoa atau menyembah Tuhan, kita terlalu fokus dengan apa yang kita lakukan sehinggakan kita tidak berikan masa untuk Tuhan berbicara. Kita datang ke hadirat-Nya, kita curahkan segala isi hati kita dan kita pergi. Tidak ada masa yang kita ambil untuk menantikan Dia berbicara kepada kita. Tuhan, Bapa kita di surga sangat merindukan untuk berbicara dengan kita tetapi adakah kita merindukan Dia berbicara kepada kita?

Bangunlah daripada kesibukan kita. Maria dan Martha dua-dua pun melayani Tuhan, tetapi Maria memilih bagian yang paling indah iaitu duduk di kaki-Nya dan mendengar Dia berbicara. Martha pulak sibuk dengan urusan pelayanan sehinggakan tidak ada masa untuk bersekutu dengan Tuhan. Yang mana satu anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: