Wednesday, June 26, 2019

Revival : God is able

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God is ABLE

Daniel 3:17 (UKJV)  If it be so, our God whom we serve is able to deliver us from the burning fiery furnace, and he will deliver us out of yours hand, O king.

Daniel 3:17 (TB)  Jika Allah kami yang kami puja sanggup melepaskan kami, maka Ia akan melepaskan kami dari perapian yang menyala-nyala itu, dan dari dalam tanganmu, ya raja;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #177. Tahukah anda bahawa Tuhan sanggup melepaskan anda daripada apa jua situasi yang sedang anda lewati hari ini? Bagi Sadrakh, Mesakh, dan Abednego, menyembah patung tidak akan menjadi pilihan mereka. Meski untuk itu mereka bukan hanya menghadapi risiko kehilangan jawatan, melainkan juga nyawa! Padahal zaman sekarang banyak orang yang rela melakukan apa saja demi mempertahankan nyawa. Malah demi sebuah jawatan, banyak orang rela 'menjual' imannya. Iman di dalam perapian, adakah kita memilikinya?

☕ 🍞 Rakan-rakan Daniel memiliki iman yang mengandalkan dan menaati Allah tanpa menghiraukan akibat-akibatnya. Ketaatan dan kepercayaan yang tabah kepada Allah, dan bukan terutama pengalaman kebebasan, memberikan bukti sejati iman alkitabiah. Sebagaimana banyak orang kudus dalam Alkitab, iman ketiga sahabat ini diuji amat sangat. Tidak ada alasan bagi kita untuk kompromi dan menjual iman kita. Betapapun tuntutan zaman maupun tekanan politik mendesak kita, kita harus tetap berjalan lurus di dalam iman kepada Kristus. Bahkan jika itu berisiko nyawa kita! Iman kepercayaan kita haruslah di dalam Yesus. Bukan sahaja saat susah dan sulit barulah kita mau betul-betul beriman dan percaya kepada-Nya tetapi setiap detik kehidupan kita haruslah berpegang teguh kepada Tuhan Yesus kerana Dialah satu-satunya yang dapat menyelamatkan kita.

Biar apapun yang terjadi, janganlah kita menyangkal Tuhan Yesus. Are we able to say that "even in the fire, I'm alive in You?" People are reading 📖 your life, your style, your attitude, the word you speak, preach and share. What kind of story are we writing? Story of love, truth, honesty, power of God, revival, restoration, Outpouring of the Holy Spirit or stories of lies, deceitful, hatred, anger...? Anda boleh menjangkau jiwa-jiwa melalui kesaksian hidup anda. Banyak cobaan untuk menjatuhkan iman anda. Sekiranya iman anda kokoh, anda pasti akan berdiri teguh. Tuhan Yesus sanggup melakukan mujizat-Nya, tetapi adakah kita sanggup berpegang teguh dalam iman kita kepada Tuhan Yesus? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: