Tuesday, June 25, 2019

Revival : Being the salt and the light

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival :  Being the salt and the light

Daniel 2:47  The king answered Daniel, and said, "Truly your God [is] the God of gods, the Lord of kings, and a revealer of secrets, since you could reveal this secret."

Daniel 2:47 (TB)  Berkatalah raja kepada Daniel: "Sesungguhnyalah, Allahmu itu Allah yang mengatasi segala allah dan Yang berkuasa atas segala raja, dan Yang menyingkapkan rahasia-rahasia, sebab engkau telah dapat menyingkapkan rahasia itu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #176. Tahukah anda bahawa orang yang tidak percaya kepada Tuhan Yesus akan mulai percaya saat mereka melihat kesaksian hidup kita? Dengan hikmat dari Tuhan, Daniel mulai memaparkan mimpi raja Nebukadnezar. Secara keseluruhan mimpi itu menunjuk kepada keadaan sejarah sejak dari pemerintahan Nebukadnezar sampai kedatangan Kerajaan Allah. Ada rasa takut dan takjub luar biasa pada kebesaran Allah dalam diri Nebukadnezar ketika Daniel memaparkan mimpi dan menjelaskan maknanya. Begitu besarnya rasa takut itu sampai-sampai ia merendahkan dirinya menyembah Daniel. Dan, dalam penyembahannya itu keluar suatu pengakuan dari mulutnya bahwa Allah yang Daniel sembah adalah Allah yang mengatasi segala allah, Allah yang berkuasa atas segala raja, dan Allah yang mampu menyingkapkan segala yang tersembunyi. Bukankah Allah Daniel, Allah kita juga?

☕ 🍞 Ramai orang yang tidak percaya kepada Tuhan Yesus sedang memerhatikan cara hidup kita. Mereka sedang mengkaji, menganalisa dan mempelajari sesuatu dari cara kehidupan kita. Mereka sedang melihat bagaimana iman kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus saat kita melewati saat-saat yang sulit dan apapun situasi di dalam kehidupan kita. Terkadang melalui kesaksian hidup kita juga ada orang-orang di sekeliling kita terdorong untuk terus mengikuti Tuhan Yesus dan percaya kepada-Nya. Ini yang terjadi kepada Daniel dan rakan-rakannya. Dari mana orang dunia tahu siapa yang sesungguhnya menjadi murid Tuhan? Tentu dari cara hidup orang yang meneladani Kristus. Orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan Yesus tidak boleh hidup sebagai 'gated community' Kerana kita harus berbaur dengan masyarakat di sekeliling kita sebab hanya kitalah yang dapat menjadi garam dan terang dunia.

Garam mempunyai beberapa manfaat: sebagai penyedap masakan, sebagai pupuk, dan yang paling utama sebagai pengawet makanan kerana garam dapat memperlambat pembusukan. Itulah gambaran tentang peranan kita di dalam bangsa kita. Hendaklah cahaya kita juga bersinar di hadapan orang, supaya mereka melihat perbuatan dan cara hidup kita yang baik, lalu memuji Bapa kita yang di syurga. Bagaimana dengan cara hidup anda? Adakah anda sedang menjadi berkat bagi komuniti anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: