Thursday, June 13, 2019

Revival : A new heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A new heart

Ezekiel 11:19-20
19 Then I will give them one heart, and I will put a new spirit within them, and take the stony heart out of their flesh, and give them a heart of flesh,
20 that they may walk in My statutes and keep My judgments and do them; and they shall be My people, and I will be their God.

Yehezkiel 11:19-20 (TB)
19 Aku akan memberikan mereka hati yang lain dan roh yang baru di dalam batin mereka; juga Aku akan menjauhkan dari tubuh mereka hati yang keras dan memberikan mereka hati yang taat,
20 supaya mereka hidup menurut segala ketetapan-Ku dan peraturan-peraturan-Ku dengan setia; maka mereka akan menjadi umat-Ku dan Aku akan menjadi Allah mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #164. Tahukah anda bahawa saat kita bertobat, Tuhan memberikan kepada kita satu hati yang baru? Yehezkiel bernubuat bahawa bangsa Israel akan diberikan satu hati yang baru serta kuasa oleh Roh Kudus supaya hidup sesuai dengan kehendak dan hukum Allah. Roh Kudus Allah, dengan segenap karunia dan karya-Nya, kini tersedia untuk semua orang yang beriman pada Yesus Kristus.

☕ 🍞 Ada tiga hal yang akan Tuhan lakukan di dalam hidup kita saat kita bertobat dan kembali kepada-Nya.

🔴 I will give
👉🏼 Tuhan memberikan satu hati rohani yang baru dan bukannya yang dimodifikasikan. Hati yang taat dan setia. Hati yang mengasihi. Hati yang tunduk kepada-Nya. Hati yang mau melakukan kehendak-NYA.

🔴 I will put
👉🏼 Roh yang baru diberikan kepada kita.  Roh Allah yang menyebabkan kita hidup bersatu dengan Kristus Yesus, sudah membebaskan kita daripada hukum dosa dan kematian.  Orang yang hidup menurut kehendak tabiat manusia, fikiran mereka dikuasai oleh tabiat manusia. Orang yang hidup menurut kehendak Roh Allah, fikiran mereka dikuasai oleh Roh Allah. Sebab kita tidak menerima roh perbudakan yang membuat kita menjadi takut lagi, tetapi kita telah menerima Roh yang menjadikan kita anak Allah. Oleh Roh itu kita berseru: "ya Abba, ya Bapa!"

🔴 I will take out
👉🏼 Apabila Tuhan memberikan hati yang baru dan menaruhkan Roh-Nya di dalam hidup kita, maka Dia juga akan menghancurkan dan membuang hati yang keras seperti batu. Darah-Nya yang tercurah dan mengalir telah membersihkan hati kita yang kotor oleh dosa, mengubah hati kita jadi lembut, dan membenci dosa.

Allah berjanji untuk memulihkan kita bukan sekadar secara jasmaniah, tetapi juga rohaniah; pemulihan ini akan mencakup pemberian hati yang baru kepada kita yang  supaya kita akan menaati Firman Allah. Juga, Allah akan menaruh Roh Kudus-Nya di dalam diri kita. Semua ini Tuhan Yesus lakukan Yehezkiel supaya kita hidup menurut segala ketetapan-Nya dan peraturan-peraturan-Nya dengan setia; maka kita akan menjadi umat-Nya dan Dia akan menjadi Allah kita. Bagaimana dengan anda.....? Sudahkah kita mengizinkan Tuhan melakukan pekerjaan-Nya di dalam hidup kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: