Wednesday, September 11, 2019

Revival : Be Still

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be still

Matthew 14:27  But immediately Jesus spoke to them, saying, "Be of good cheer! It is I; do not be afraid."

Matius 14:27 (TB)  Tetapi segera Yesus berkata kepada mereka: "Tenanglah! Aku ini, jangan takut!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #254. Tahukah anda bahawa fikiran kita, perasaan kita serta kepercayaan kita selalu menjadi kacau  melihat keadaan sekeliling kita? Dalam hidup ini ada banyak hal yang dapat ditakuti, namun Yesus ingin agar kita memandang Dia dan tidak takut lagi. Kata-kata-Nya yang membangkitkan semangat dilandaskan pada kuasa-Nya yang tidak terbatas serta kasih pribadi yang sangat kuat kepada semua orang yang benar-benar menjadi milik-Nya. Sering kali dalam Alkitab tercatat bahawa Allah memberi dorongan kepada umat-Nya dengan mengatakan, "Jangan takut."

☕ 🍞 Pada malam yang gelap, dan berangin keras seperti itu, suara yang sudah dikenal tersebut membawa ketenangan kerana mata tidak dapat melihat dengan jelas. Bayangkan air sedang bergejolak, tetapi ada orang yang berjalan dengan tenang di atasnya. Siapa yang tak akan takut? Tak heranlah bila para murid mengira sosok itu adalah hantu. Mereka tak mengira bahawa Yesus adalah Guru mereka, yang telah melakukan mukjizat penyembuhan dan memberi makan ribuan orang, ternyata bisa juga menunjukkan mukjizat berjalan di atas air yang dilanda badai. Allah tidak pernah berjanji bahawa hidup kita sebagai seorang Kristian akan selalu lancar dan tanpa kesulitan. Namun jangan putus asa, kerana Allah menjanjikan bahawa Ia akan menuntun, menyertai, dan memberi kita kekuatan dalam menjalani kehidupan yang penuh permasalahan yang rumit.

Perubahan, ketidakpastian, serta berbagai situasi yang bergolak secara tak terkendali akan dengan mudah menghancurkan sendi-sendi kekuatan dan rasa aman kita. Dapatkah kita menemukan ketenangan batin yang membuat kita tetap tinggal tenang dalam situasi seperti ini? His promises to us is "Be still and know that I am God". God is our confidence as we go through this life. Di dalam apa situasi kehidupan kita memang wajar kita ketakutan dan cemas menghadapi liku-liku kehidupan ini, namun ketahuilah bahawa TUHAN YESUS MENYERTAI KITA! "Tenanglah! Aku ini, jangan takut!" Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: