Sunday, September 1, 2019

Revival : Whosoever shall deny Me

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Whosoever shall deny Me

Matthew 10:32-33 (UKJV)
32 Whosoever therefore shall confess me before men, him will I confess also before my Father which is in heaven.
33 But whosoever shall deny me before men, him will I also deny before my Father which is in heaven.

Matius 10:32-33 (TB)
32 Setiap orang yang mengakui Aku di depan manusia, Aku juga akan mengakuinya di depan Bapa-Ku yang di sorga.
33 Tetapi barangsiapa menyangkal Aku di depan manusia, Aku juga akan menyangkalnya di depan Bapa-Ku yang di sorga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #244. Tahukah anda bahawa sekiranya kita mengakui Yesus di dalam hidup kita maka Dia juga mengakui kita di hadapan Bapa? "Mengakui"  Kristus berarti mengakui Dia sebagai Tuhan atas kehidupan kita, dan dengan terus terang mengakui Dia sebagai Tuhan di hadapan orang lain bahkan di hadapan mereka yang menentang Dia, cara dan prinsip-Nya. Kita wajib mengakui Kristus di depan manusia, dan jika kita melakukannya, maka pada masa nanti pengakuan kita akan menjadi suatu kehormatan dan kebahagiaan kita yang tidak terkira.

☕ 🍞 Kita wajib bukan hanya untuk percaya kepada Kristus, tetapi juga untuk mengakui iman kepercayaan itu, dengan menderita bersama-Nya pada waktu kita dipanggil untuk mengalaminya, dan juga dengan melayani-Nya. Kita tidak boleh merasa malu akan hubungan kita dengan Kristus, persekutuan kita bersama-Nya, dan hal-hal yang kita harapkan dari-Nya. Dengan inilah ketulusan iman kita dibuktikan, nama-Nya dimuliakan, dan orang lain pun dibangun. Malu karena Yesus berarti merasa malu atau rikuh di hadapan dunia pada saat kita menyatukan diri dengan jalan, nilai dan sasaran hidup yang Yesus ajarkan. Malu mengakui Yesus adalah merasa malu kerana Firman-Nya, malu untuk mengakui bahawa Firman itu sepenuhnya diilhami oleh Allah, malu untuk hidup taat kepadanya dan mempertahankannya. Orang seperti itu akan ditolak dan dihukum oleh Kristus.

Penyangkalan akan ketuhanan Yesus di dalam hidup kita serta di khalayak ramai membawa padah kepada kita. Oleh kerana kita malu mengakui Kristian terutamanya di kalangan orang yang tidak percaya maka Tuhan Yesus juga tidak akan mengenal ataupun mengakui kita di hadapan Bapa. Sebagai orang yang percaya kepada-Nya, kita harus berani bersaksi bagi Tuhan dan berdiri benar dan tegap di dalam iman kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus. Even though sometimes we must make our stand of faith amongst others WE MUST DO IT. Our faith is not to please man but to please God. Sekali percaya, sampai akhirnya tetap percaya! Di setiap langkah hidup kita, akuilah Tuhan. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: