Thursday, September 19, 2019

Revival : Who is Jesus to you?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Who is Jesus to you?

Matthew 16:13 (UKJV)  When Jesus came into the coasts of Caesarea Philippi, he asked his disciples, saying, Whom do men say that I the Son of man am?

Matius 16:13 (TB)  Setelah Yesus tiba di daerah Kaisarea Filipi, Ia bertanya kepada murid-murid-Nya: "Kata orang, siapakah Anak Manusia itu?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #262. Tahukah anda bahawa pengakuan kita tentang Yesus Kristus adalah sangat bererti? Suatu kali ketika Yesus sedang berada di Kaisarea Filipi, tiba-tiba ia memunculkan pertanyaan yang tidak pernah diduga oleh murid-murid-Nya. Ia menanyakan bagaimana pendapat orang tentang siapakah Anak Manusia. Yesus bertanya terlebih dahulu tentang pendapat orang lain dan bukan pendapat mereka. Apakah ertinya pengakuan anda tentang Yesus?

☕ 🍞 Pengenalan kita akan Yesus adalah pengenalan yang bersifat pribadi, bukan sekadar kata orang atau menyaksikan perbuatan-Nya bagi orang lain, tetapi kerana kita mengalami sendiri hidup bersama-Nya. Ia menginginkan pengakuan yang bukan hanya berdasarkan pengetahuan, tetapi pengakuan yang lahir kerana hubungan pribadi dengan Dia. Kita mudah mengatakan bahawa Ia adalah Tuhan yang Maha Kuasa, tetapi  sungguhkah kita menyerahkan segala sesuatu kepada-Nya yang Maha Kuasa atau kita sendiri yang masih mengendalikan hidup kita? Pada zaman sekarang ini, banyak orang mengenal Yesus hanya sebagai seorang tokoh agama, salah satu pendiri agama, guru agung, pembuat mukjizat, atau manusia biasa saja. Dengan anugerah Tuhan, kita boleh mengenal Dia sebagai Tuhan dan Juruselamat kita. Biarlah pengenalan kita semakin bertumbuh melalui pembacaan dan perenungan firman Tuhan, serta melalui persekutuan pribadi dengan Dia.

Menurut anda, siapakah Yesus? Inilah soalan yang diajukan kepada murid-murid-Nya dan soalan yang sama diajukan kepada kita. Penyataan Yesus yang benar dalam kehidupan setiap pribadi akan membawa kepada Kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa. Pengenalan dan pengertian akan kepribadian serta ketuhanan Yesus Kristus akan membawa kepada kebangkitan rohani di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: