Sunday, September 22, 2019

Revival : Praying Together

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Praying Together

Matthew 18:19  Again I say to you that if two of you agree on earth concerning anything that they ask, it will be done for them by My Father in heaven.

Matius 18:19 (TB)  Dan lagi Aku berkata kepadamu: Jika dua orang dari padamu di dunia ini sepakat meminta apa pun juga, permintaan mereka itu akan dikabulkan oleh Bapa-Ku yang di sorga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #265. Tahukah anda bahawa bila dua atau lebih berdoa 🤲 bersama, kuasanya sangat padu? Ada kuasa besar dalam doa bersama yang sepakat. Alasannya ialah bahwa bilamana ada dua atau tiga orang berkumpul di dalam iman dan pengabdian kepada Kristus, Ia ada di tengah-tengah mereka. Kehadiran-Nya akan memberi iman, kekuatan, pengarahan, kasih karunia, dan penghiburan. Janji bahawa doa akan dijawab bahkan apabila dua orang atau lebih bersepakat merupakan bukti tambahan bahawa keputusan jemaat yang dilandasi doa dalam hal-hal yang menyangkut disiplin akan dihormati oleh Tuhan. Janji mengenai doa terpadu ini harus dilihat dari sudut ajaran Kristus yang lain mengenai pokok ini. Di situ Aku ada di tengah-tengah mereka. Janji tentang kehadiran khusus Kristus di tengah-tengah jemaat yang jumlahnya paling kecil.

☕ 🍞 Secara umum, semua doa yang dipanjatkan oleh orang-orang beriman, mereka tidak akan mencari wajah Tuhan dengan sia-sia. Dalam Alkitab kita temukan banyak janji mulia Allah untuk menjawab doa-doa yang dinaikkan dengan iman, namun firman ini secara khusus mendorong kita untuk memanjatkan doa yang dilakukan secara bersama-sama, yaitu "permohonan yang disepakati dua orang, dan apalagi kalau lebih." Sesungguhnya tidak ada aturan di sorga yang membatasi jumlah pemohon. Perhatikanlah, Kristus sangat menghormati dan secara khusus mengabulkan doa yang dipanjatkan bersama-sama dalam iman dan permohonan kepada Allah. Jika satu pokok doa dipanjatkan bersama-sama atau ada kesepakatan untuk berkumpul bersama untuk mendekati takhta anugerah, walaupun terpisah dalam jarak, doa mereka tidak akan sia-sia. Walaupun Allah memang peduli dengan doa-doa orang-orang kudus, namun Ia memberikan perkenaan khusus-Nya terhadap jalinan persaudaraan dan persekutuan yang mereka tunjukkan ketika memanjatkan doa secara bersama-sama.

Secara khusus, janji akan pemenuhan doa ini lebih ditekankan terhadap permohonan-permohonan yang mengikat dan melepaskan pengampunan. Pokok doa yang disepakati oleh semua anggota jemaat Allah untuk memohon penguatan atas keputusan yang adil, akan didengar di sorga dan mereka akan mendapatkan jawabannya. "Permintaan mereka itu akan dikabulkan, dan hal itu akan terikat atau terlepas di sorga; Allah akan memberikan perhatian-Nya terhadap doa dan permohonan yang dilakukan dalam nama-Nya." Adakah kita sedang berdoa bersama? Mungkin suami isteri, keluarga, sahabat doa anda, doa  korporat anda... Adakah kita terlibat bersama? Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: