Saturday, September 7, 2019

Revival : The Obstacles of miracles

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Obstacles of miracles

Matthew 13:58  Now He did not do many mighty works there because of their unbelief.

Matius 13:58 (TB)  Dan karena ketidakpercayaan mereka, tidak banyak mujizat diadakan-Nya di situ.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #250. Tahukah anda bahawa ketidakpercayaan adalah hambatan dalam melihat mukjizat Tuhan Yesus? Perhatikanlah, ketidakpercayaan adalah penghalang yang besar bagi kebaikan-kebaikan Kristus. Secara umum, segala sesuatu itu mungkin bagi Allah, tetapi untuk hal-hal yang khusus, hanya bagi orang percayalah hal-hal tersebut tidak mustahil. Injil adalah kekuatan Allah yang menyelamatkan, tetapi itu hanya berlaku untuk setiap orang yang percaya. Oleh kerana itu, jika perbuatan-perbuatan besar tidak terjadi dalam diri kita, ini bukan kerana tidak ada kuasa atau anugerah dalam diri Kristus, melainkan karena tidak ada iman dalam diri kita. "Oleh kasih karunia kamu diselamatkan, dan itu adalah sebuah karya yang besar, tetapi itu hanya terjadi melalui iman".

☕ 🍞 Tidak banyak mukjizat diadakan-Nya di Nazaret. Hanya beberapa penyembuhan saja oleh kerana ketidakpercayaan mereka. Kuasa Kristus tidak tergantung pada iman manusia. Sekalipun demikian, ketidakpercayaan menghambat banyak kesempatan untuk terjadinya mukjizat sehingga tidak banyak orang yang datang kepada-Nya. Ketidakpercayaan seringkali menjadi hambatan yang utama di dalam kehidupan rohani kita. Kerana ketidakpercayaan, kita seringkali terlepas daripada melihat rencana-Nya yang sempurna terjadi di dalam hidup kita. Because of unbelief, we are not able to see out of the box. Sebagaimana ketidakpercayaan menghalangi pengadaan mukjizat di kota asal Yesus, demikian pula ketidakpercayaan dalam gereja masih menghambat umat-Nya mengalami kuasa Yesus. Kegagalan untuk mempercayai kebenaran Alkitab, menyangkal kemungkinan terjadinya karunia Roh untuk dewasa ini, atau penolakan terhadap standard kebenaran Allah itu akan menghalangi Tuhan kita untuk mempertunjukkan kuasa Kerajaan-Nya di antara umat-Nya. Orang percaya harus tetap mempertahankan kelaparan akan Firman Allah sambil berdoa, "Tambahkanlah iman kami".

Unbelief is a serious issue and it must be overcome only by reading, hearing and doing the Word of God and living in communion with God. Orang-orang yang percaya terhadap janji Allah ia tidak bimbang kerana ketidakpercayaan, malah ia diperkuat dalam imannya dan ia memuliakan Allah, dengan penuh keyakinan, bahawa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: