Thursday, September 12, 2019

Revival : If it is You

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : If it is You

Matthew 14:28  And Peter answered Him and said, "Lord, if it is You, command me to come to You on the water."

Matius 14:28 (TB)  Lalu Petrus berseru dan menjawab Dia: "Tuhan, apabila Engkau itu, suruhlah aku datang kepada-Mu berjalan di atas air."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #255. Tahukah anda bahawa sering kali saat kita mau mendekati Tuhan Yesus, ada saja yang menghalangi kita? Betapa hebatnya Petrus kerana memberanikan diri datang kepada Kristus dengan berjalan di atas air.  Keberanian memang merupakan anugerah utama Petrus. Itulah yang membuatnya jauh lebih bersemangat dibanding yang lain dalam mengungkapkan kasihnya terhadap Kristus, meskipun murid-murid lain mungkin juga mengasihi Kristus seperti dia.

☕ 🍞 Keinginan untuk datang kepada Kristus merupakan contoh kasih Petrus kepada-Nya. Ketika melihat Kristus, yang di tengah badai itu pasti sangat diharapkan kehadiran-Nya, Petrus tidak sabar lagi untuk segera berada bersama-Nya. Pada saatnya ketika dipanggil, kasih sejati akan menerobos api dan air, untuk datang kepada Kristus. Ketika itu, Kristus mendatangi mereka untuk menolong dan menyelamatkan mereka. Waktu  Kristus datang kepada kita kerana belas kasihan, kita harus melangkah maju menghampiri-Nya sebagai bentuk kewajiban. Dalam hal ini kita harus bersedia dan berani melangkah bersama dan bagi Dia. Orang-orang yang percaya kepada Kristus sebagai Juruselamat, harus datang kepada-Nya dengan iman. Keberanian berjalan di atas air ketika Kristus menyuruhnya, merupakan contoh iman dan ketetapan hati Petrus.

Untuk meninggalkan perahu yang adalah tempat yang aman dan melompat masuk ke dalam jurang maut, serta mengabaikan gelombang menakutkan itu memerlukan penyerahan diri yang sangat kuat pada kuasa dan perkataan Kristus. Kesukaran atau bahaya apakah yang mampu bertahan terhadap iman dan semangat yang sedemikian tingginya seperti ini? Petrus yakin akan firman yang keluar dari mulut Yesus. Dengan keyakinan itu yang terfokus kepada Tuhan Yesus, Dia mulai melangkah namun saatnya dia beralih dari fokusnya, dia mulai tenggelam. Bagaimana dengan anda? Adakah iman a da dibina di atas firman-Nya yang hidup? Apabila anda membuat keputusan untuk keluar daripada zon keselesaan anda, pastikan anda terus berakar di dalam firman-Nya. Jika tidak, pasti tenggelam nanti. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: