Tuesday, September 24, 2019

Revival : God is able

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God is able

Matthew 19:26  But Jesus looked at [them] and said to them, "With men this is impossible, but with God all things are possible."

Matius 19:26 (TB)  Yesus memandang mereka dan berkata: "Bagi manusia hal ini tidak mungkin, tetapi bagi Allah segala sesuatu mungkin."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #267. Tahukah anda bahawa Tuhan dapat melakukan segala sesuatu? Yesus menyatakan bahawa keselamatan adalah karya Allah. Hanya Allah yang dapat menolak pengharapan palsu pada kekayaan manusia ini dan menyediakan kebenaran yang sejati. Ketika manusia tidak mampu berbuat apa-apa lagi, bukan demikian halnya dengan Allah, kuasa-Nya tidak terbatas dan tidak tertahankan. Secara umumnya, petikan firman Tuhan ini berbicara tentang siapakah yang akan diselamatkan.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, kita memiliki pengharapan  dengan penuh keyakinan, bahawa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan. Sungguh jalan kita menuju keselamatan itu sangatlah sukar, sedemikian sulitnya sampai tidak teratasi kecuali murni melalui kuasa ilahi, melalui anugerah Allah yang mahakuasa. Hanya melalui Allah sajalah, yang jauh melampaui segala kuasa dan hikmat ciptaan, keselamatan itu mungkin. Apa yang tidak mungkin bagi manusia (dan memang benar-benar mustahil bagi manusia untuk dapat mengubah jiwanya sendiri agar berpaling dari dunia kepada Allah; seperti halnya membelah laut dan membuat sungai Yordan mengalir ke hulu), semuanya mungkin bagi Allah. Anugerah-Nya dapat bekerja atas jiwa manusia, dan mengubah hatinya yang bengkok dan sesat supaya berbalik. Allahlah yang mengerjakan di dalam diri kita baik kemauan maupun pekerjaan menurut kerelaan-Nya.

Sesungguhnya, TUHANlah yang telah menjadikan langit dan bumi dengan kekuatan-Nya yang besar dan dengan lengan-Nya yang terentang. Tiada suatu apa pun yang mustahil untuk-Nya. Tuhan Yesus dapat melakukan mukjizat bagi sesiapa pun yang berseru kepada-Nya dengan segenap hati mereka. The real thing of faith is that do you trust in God's timing? The things your mind thinks always in contradiction with the faith you have in God and His Word. 🙏 🙏 🙏 🙏 🙏. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: