Monday, September 30, 2019

Revival : Begins with humility

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Begins with humility

Matthew 23:12  And whoever exalts himself will be humbled, and he who humbles himself will be exalted.

Matius 23:12 (TB)  Dan barangsiapa meninggikan diri, ia akan direndahkan dan barangsiapa merendahkan diri, ia akan ditinggikan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #273. Tahukah anda bahawa sesiapa yang mau melayani Tuhan haruslah dengan rendah hati? Hukuman yang tersedia bagi mereka yang angkuh, barangsiapa meninggikan diri, ia akan direndahkan. Bila Allah membuat mereka bertobat, mereka sendiri akan merasa rendah dalam pandangan mereka sendiri, dan akan membenci diri sendiri kerana kesombongan hati mereka itu. Tetapi, bila mereka tidak bertobat, cepat atau lambat, mereka akan direndahkan di hadapan dunia ini. Contohnya Nebukadnezar, pada puncak kesombongannya, dijadikan sama seperti seekor binatang. Herodes pula  menjadi makanan pesta bagi cacing-cacing. Lagi satu Babel, yang duduk bagai seorang ratu, menjadi ejekan bangsa-bangsa. Allah membuat para imam yang angkuh dan berkeinginan tinggi menjadi hina dan keji.

☕ 🍞 Kita bukan hanya menyebut diri sendiri pelayan, tetapi juga harus berlaku demikian kerana kita tahu ada orang yang menyebut dirinya sebagai Pelayan dari pelayan Allah, tetapi bertindak seperti Rabi, bapa, dan pemimpin tetapi ternyata tidak berlaku sebegitu. Seseorang akan disebut terbesar dan tertinggi dalam pandangan Allah bila dia mau merendahkan dirinya dan melayani orang lain. Janganlah kita mengira bahawa gelar kehormatannya merupakan alat untuk memperoleh kemudahan. Tidak. Barangsiapa yang terbesar, ia bukanlah seorang pemimpin, tetapi seorang pelayan. Rasul Paulus, yang mengetahui baik hak istimewa maupun tugasnya, sungguhpun ia bebas terhadap semua orang, namun ia menjadikan dirinya hamba dari semua orang. Yesus adalah gambaran yang seperti Seorang yang melayani dengan penuh kerendahan hati dan melayani serta mengasihi semua orang.

Janganlah oleh kerana status kita lalu kepala kita menjadi besar dan seolah olah kitalah yang terhebat. Sehingga kita sendiri menggelar diri kita dengan segala pangkat dan status yang ada. Kehormatan itu seperti bayang-bayang, yang akan lari dari mereka yang mengejar dan mencoba menangkapnya, tetapi akan mengikuti mereka yang meninggalkannya. Jadi, rendahkanlah hati kita dan layanilah Tuhan dan sesama manusia. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: