Tuesday, October 1, 2019

Revival : End of days

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : End of days

Matthew 24:4-5
4 And Jesus answered and said to them: "Take heed that no one deceives you.
5 For many will come in My name, saying, 'I am the Christ, ' and will deceive many.

Matius 24:4-5 (TB)
4 Jawab Yesus kepada mereka: "Waspadalah supaya jangan ada orang yang menyesatkan kamu!
5 Sebab banyak orang akan datang dengan memakai nama-Ku dan berkata: Akulah Mesias, dan mereka akan menyesatkan banyak orang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #274. Tahukah anda bahawa di akhir zaman ini akan muncul penyesatan? Bila zaman ini akan berakhir dan apa tanda-tandanya Sampai hari ini, pertanyaan tersebut masih hangat bagi umat Kristian. Murid-murid Yesus menanyakan hal yang sama kepada Sang Guru. Tuhan tidak hanya menjelaskan tanda-tanda yang mendahului kedatangan-Nya, tetapi juga bagaimana sikap menantikan kedatangan-Nya. Tanda yang pertama adalah munculnya penyesatan, yang menggunakan nama Yesus dan mengaku diri Mesias. Penyesat yang demikian susah dikenali kerana ia menggunakan atribut-atribut kristiani dan ajarannya mirip dengan ajaran Kristian. Yesus menasihatkan kita untuk waspada supaya tidak disesatkan.

☕ 🍞 Di sini Kristus menubuatkan tentang para penyesat yang terus bekerja. Ia mengawalinya dengan sebuah peringatan, Waspadalah supaya jangan ada orang yang menyesatkan kamu. Peringatan ini merupakan peredam rasa ingin tahu murid-murid-Nya. Bagi kita semua yang menanti-nantikan kedatangan Tuhan Yesus kali kedua, sambil menantikan-Nya, kerjakanlah saja tugas panggilan, beribadah kepada Allah, ikutlah Dia, dan jangan pernah tergoda dalam mengiring Dia. Dengan jelas dan tegas Yesus mengatakan bahwa semuanya ini akan terjadi sebagai permulaan penderitaan yang menimpa semua orang termasuk orang beriman. Orang yang percaya kepada-Nya tidak seharusnya menjadi gelisah, kuatir, dan takut mengamati dan mengalami segala kejadian yang dinyatakan oleh Tuhan Yesus, sebaliknya harus tetap teguh dan setia dalam kehidupan imannya.

Kita lihat kembali kepada tanda pertama yang Yesus nyatakan kepada kita hari ini. Menjelang akhir zaman ini penipuan di bidang keagamaan akan makin berleluasa. Kristus sangat menginginkan para pengikut-Nya mengetahui penipuan rohani yang akan terjadi di seluruh dunia ini sesaat sebelum akhir zaman ini tiba sehingga peringatan ini diulangi dua kali lagi dalam uraian-Nya di Bukit Zaitun. Yesus mempersiapkan orang-orang yang percaya kepada-Nya untuk menghadapi masa-masa yang sangat sulit supaya mereka sabar dan bertekun. Nubuat Tuhan Yesus menguatkan kita bahawa semua ini merupakan bagian dari rencana Allah yang akan memuncak sampai kedatangan-Nya kedua kali. Bagaimana dengan anda membezakan yang daripada Tuhan Yesus dan para penyesat? Selalu rujuk kembali ke Alkitab. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: