Friday, October 4, 2019

Revival : The Wise virgins

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The wise virgins

Matthew 25:1 (UKJV)  Then shall the kingdom of heaven be likened unto ten virgins, which took their lamps, and went forth to meet the bridegroom.

Matius 25:1 (TB)  Pada waktu itu hal Kerajaan Sorga seumpama sepuluh gadis, yang mengambil pelitanya dan pergi menyongsong mempelai laki-laki.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #277. Tahukah anda bahawa kita harus menjaga pelita kita? Perumpamaan mengenai sepuluh gadis ini menekankan bahawa semua orang percaya harus senantiasa memperhatikan keadaan rohani mereka sendiri mengingat Kristus bisa datang pada saat yang tidak diketahui dan tidak diduga. Mereka harus bertekun dalam iman supaya bila hari dan jam itu tiba mereka akan diterima oleh Tuhan yang kembali. Kelalaian untuk memelihara hubungan pribadi dengan Tuhan pada saat kedatangan-Nya kembali berarti akan dikucilkan dari kehadiran dan kerajaan-Nya.

☕ 🍞 Pelita kita harus menyala. Yang membedakan kelompok gadis yang bijaksana dengan yang bodoh ialah bahawa yang bodoh itu tidak memperhitungkan bahawa kedatangan Tuhan akan terjadi pada saat yang tidak terduga, suatu saat yang tidak didahului oleh tanda-tanda khusus yang jelas. Di dalam perumpamaan ini, pelita dan minyak memainkan peranan yang sangat penting. Pelita ini dinyalakan dengan minyak. Sering kali minyak diisi pada bagian atasnya melalui corotnya. Harus selalu dibersihkan. Pelita ini dipakai untuk menerangi ruangan-ruangan tersendiri, maupun untuk orang-orang yang berjalan pada malam hari. Pelita ini diibaratkan Firman Allah serta Keselamatan dari Allah. Ketika 10 orang gadis membawa pelita itu 5 di antara mereka kehabisan minyak lalu pelita mereka hampir terpadam.

Pelita dan minyak adalah sangat penting kerana kehidupan kita tanpa pelita iaitu firman Tuhan, akan menjadi gelap dan kegelapan itu akan menguasai kita. Sekiranya pelita kita hampir padam, cepat-cepatlah tambahkan minyak di dalam pelita itu supaya itu terus menyala-nyala. Nah, minyak ini diibaratkan Roh Kudus di dalam hidup kita. Sekadar memiliki firman Tuhan di dalam hidup kita tidak mencukupi, kita juga harus ada persekutuan dengan Roh Kudus kerana Roh-Nya yang memampukan kita untuk terus maju di dalam-Nya. Bagaimana dengan anda? Adakah anda membawa "minyak" bersama anda? Atau adakah pelita anda hampir padam? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: