Sunday, October 20, 2019

Revival : The Seed of life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Seed of life


Mark 4:29  But when the grain ripens, immediately he puts in the sickle, because the harvest has come.

Markus 4:29 (TB)  Apabila buah itu sudah cukup masak, orang itu segera menyabit, sebab musim menuai sudah tiba.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #293. Tahukah anda bahawa apabila sudah tiba musim menuai, kita harus menuai? Seorang petani memang akan berusaha sebaik-baiknya mencari benih yang unggul, menyuburkan tanah, dan mencari musim yang paling cocok agar benih yang dia tanam dapat tumbuh dengan subur. Setelah benih itu ditanam, sang petani tinggal menunggu benih itu memunculkan tunasnya.

☕ 🍞 Secara tersembunyi firman itu berkuasa mengubah hidup kita. Tak heran jika kita mengalami bagaimana firman menegur kita, menantang kita, menghibur kita, atau menguatkan kita. Benih yang ditaburkan akan bertunas, bertumbuh, dan menghasilkan buah, demikianlah firman Tuhan dalam diri setiap orang yang bersedia mendengar. Tuhan berjanji bahwa firman-Nya tidak akan kembali dengan sia-sia melainkan akan mencapai maksud-Nya. Proses pertumbuhan ini menunjukkan campur tangan Allah yang memberkati benih dan tanah. Ia pula yang menurunkan hujan agar beroleh air yang cukup dan sinar matahari untuk pertumbuhan. Apabila itu telah terjadi, maka ada waktunya menuai. Demikian juga apabila benih Firman Tuhan ditaburkan di dalam kehidupan seseorang, ada masanya kita akan melihat buah daripada taburan benih Firman Tuhan ini dan pada saat itulah ia siap untuk dituai. Tidak ada mana-mana benih yang ditaburkan hari ini dan esok sudah berbuah. Ia mengambil proses beberapa waktu untuk benih itu mati lalu mengeluarkan akarnya dan bertumbuh sehinggalah ia berbuah dan siap dituai.

This parable of the good seed, shows the manner in which the kingdom of God makes progress in the world. Let but the word of Christ have the place it ought to have in a soul, and it will show itself in a good conversation. Tuhan Yesus adalah Penabur itu. Firman-Nya adalah benih itu. Kita adalah tanah itu. Bapa kita adalah Pengusaha ladang itu. Dia terus menjaga, memberi baja serta segala nutrisi yang diperlukan untuk meningkatkan kualiti pertumbuhan biji 🌰 itu sehingga ia siap untuk dituai. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: