Wednesday, October 9, 2019

Revival : Our response towards His calling

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Our response towards His calling

Mark 1:18  They immediately left their nets and followed Him.

Markus 1:18 (TB)  Lalu mereka pun segera meninggalkan jalanya dan mengikuti Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #282. Tahukah anda bahawa saat Tuhan memanggil kita, kita harus meresponi-Nya? Saat Yesus memanggil murid-murid-Nya mengikut-Nya, Ia memberikan pekerjaan baru bagi mereka. Yang sebelumnya hanya penjala ikan, kini mereka menjadi penjala manusia. Yang sebelumnya mencari ikan untuk keperluan hidup semata, kini mencari manusia demi Kerajaan Allah. Bila kita sungguh-sungguh mau mengikut Dia, maka hidup kita akan diubahkan dan diperlengkapi sehingga banyak orang dapat menyaksikan Kristus melalui hidup kita dan memuliakan nama-Nya.

☕ 🍞 Panggilan utama kita adalah untuk menjadi PENGIKUT YESUS. Jika kita tidak dapat menjadi pengikut-Nya mustahil kita boleh jadi penjala manusia. Mengikuti Yesus bermaksud mengenali Dia dengan lebih intim. Bukan hanya ikut sekadar mau ikut tetapi dalam masa yang sama mengenali Dia dengan lebih dekat, intim. Tidak semua orang mau memberi respons positif pada panggilan Yesus. Ada yang khuatir bila hidup dan segala kesenangannya dirampas oleh Yesus. Bagaimana dengan kita? Ragukah? Ingatlah respons keempat murid yang spontan meninggalkan pekerjaan dan mengikut Dia. Jadi murid Yesus bukan berarti menjual segala milik kita dan hidup miskin. Jadi murid Yesus berarti jadi milik-Nya di sepanjang waktu. Sebagai murid Kristus, hidup kita sedang diubah. Kita dipanggil untuk memiliki gaya hidup Kristus iaitu melayani untuk kemuliaan Allah. Kita perlu belajar bagaimana hidup dengan bergantung pada kuasa Roh Kudus.

Their response was immediate. They did not procrastinate the call of God. Murid-murid-Nya meresponi-Nya dengan serta merta. Don't wait until you feel qualified to do what the Lord calls you to do. Apabila Yesus memanggil kita, pastikan bahawa kita tinggalkan "jala" kita, iaitu cara hidup kita yang lama dan ikutlah Yesus dengan segenap hati kita. Panggilan Yesus bukan hanya sekadar panggilan tetapi suatu panggilan yang penuh dengan masa depan dan janji-janji-Nya. A promise filled calling to fulfill the purpose and the will of God in our lives. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: