Wednesday, October 23, 2019

Revival : Revelation in the midst of tribulations

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Revelation in the midst of tribulations


Mark 4:41  And they feared exceedingly, and said to one another, "Who can this be, that even the wind and the sea obey Him!"

Markus 4:41 (TB)  Mereka menjadi sangat takut dan berkata seorang kepada yang lain: "Siapa gerangan orang ini, sehingga angin dan danau pun taat kepada-Nya?"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #296. Tahukah anda bahawa terkadang di dalam situasi yang kita alami, di situlah kita akan mengenal siapakah itu Tuhan Yesus? Istilah ini dapat berarti "ketakutan atau kegentaran yang disertai rasa hormat atau kagum." Sekalipun murid-murid-Nya sudah pernah menyaksikan banyak perbuatan ajaib, mukjizat yang satu ini demikian menakjubkan para murid sehingga mereka masih bertanya-tanya siapakah Guru mereka ini sebenarnya. Siapa gerangan orang ini.

☕ 🍞 In every situation we go through in our lives, there is a divine revelation of who God is. Biarpun murid-murid-Nya selalu bersama dengan Tuhan Yesus, namun masih ada yang tidak mengenal siapakah itu Tuhan Yesus. Biarpun mereka mengenal nama Tuhan Yesus, tetapi mereka tidak mengenali pribadi Yesus. Kita hanya dapat mengenali kepribadian Tuhan Yesus secara pribadi apabila kita ada satu perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus. Kita pun sering berada dalam situasi yang sama. Ketidakpercayaan kita kepada Tuhan Yesus menunjukkan bahawa kita tidak mengenal siapakah Tuhan Yesus. Itu menunjukkan bahawa kita belum mengenali siapa Yesus yang sesungguhnya. Pertumbuhan rohani dan pengenalan kita akan Yesus memang tidak jadi dengan sekejap mata. Ketika Tuhan seolah surut tak terlibat, kita diuji untuk menghayati nyata bahawa sesungguhnya Dia peduli dan terlibat penuh. Seandainya Tuhan tidak tidur, tetapi langsung bertindak menolong setiap masalah yang dialami para pengikut-Nya, apa dampaknya pada pembentukan iman mereka? Jika Dia surut sesaat, di saat itulah kita memiliki 3 kesempatan: 

[1] Kesempatan untuk menyadari pentingnya Dia bagi kita, 

[2] Kesempatan bagi kita untuk mengungkapkan ketergantungan kita kepada-Nya.

[3] kesempatan untuk terus mengenali Dia lebih dalam.

Siapakah Yesus di dalam badai yang anda lewati? Hal yang perlu diingat adalah bencana sebesar apapun tidak mampu menenggelamkan kita selama Yesus ada bersama kita. Yesus adalah Tuhan yang Maha Kuasa. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: