Tuesday, October 29, 2019

Revival : Where ever the Lord moves

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Where ever The Lord moves


Mark 6:56  Wherever He entered, into villages, cities, or the country, they laid the sick in the marketplaces, and begged Him that they might just touch the hem of His garment. And as many as touched Him were made well.

Markus 6:56 (TB)  Ke mana pun Ia pergi, ke desa-desa, ke kota-kota, atau ke kampung-kampung, orang meletakkan orang-orang sakit di pasar dan memohon kepada-Nya, supaya mereka diperkenankan hanya menjamah jumbai jubah-Nya saja. Dan semua orang yang menjamah-Nya menjadi sembuh.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa ke mana pun Roh Allah bergerak di situ terjadi suatu pekerjaan yang luarbiasa? We must move. What happened in Bario on the 4th of October 1973, didn't remain in Bario but it spread like a fire just like a contagious virus. Bergerak daripada kegelapan kepada terang. Bergerak daripada sakit penyakit kepada penyembuhan. Bergerak daripada kemunduran rohani kepada kebangkitan rohani. Bergerak daripada kematian rohani kepada hidup di dalam rohani. Everything is about to move today...! We are moving out from here to there. From Egypt to the promised land. Do you believe it? Kita mau melihat sesuatu bergerak hari ini. Berapa di antara kita yang bersiap untuk bergerak? Berapa di antara kita yang sanggup percaya? We are not waiting for the move of God friends. We are the move of God. Berapa di antara kita yang masih percaya bahawa Tuhan masih bergerak dan sedang giat menyelamatkan jiwa-jiwa? Satu mukjizat boleh terjadi hari ini, saat ini, di mana pun anda berada kerana Roh Tuhan ada di sana.

Kejadian 1:1-3 (TB)
1 Pada mulanya Allah menciptakan langit dan bumi. 
2 Bumi belum berbentuk dan kosong; gelap gulita menutupi samudera raya, dan Roh Allah melayang-layang di atas permukaan air.
3 Berfirmanlah Allah: "Jadilah terang." Lalu terang itu jadi.



1. When God Moves, He creates V2
✅ Untuk melihat pekerjaan Tuhan yang luarbiasa terjadi, maka kita harus bergerak bersama Dia.

Markus 1:38 (TB)  Jawab-Nya: "Marilah kita pergi ke tempat lain, ke kota-kota yang berdekatan, supaya di sana juga Aku memberitakan Injil, karena untuk itu Aku telah datang."

Matius 15:30 (TB)  Kemudian orang banyak berbondong-bondong datang kepada-Nya membawa orang lumpuh, orang timpang, orang buta, orang bisu dan banyak lagi yang lain, lalu meletakkan mereka pada kaki Yesus dan Ia menyembuhkan mereka semuanya.

✅ Ke mana saja Yesus bergerak, hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. 

2. Greater Movement
Matius 9:37-38 (TB)
37 Maka kata-Nya kepada murid-murid-Nya: "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit. 
38 Karena itu mintalah kepada tuan yang empunya tuaian, supaya Ia mengirimkan pekerja-pekerja untuk tuaian itu."

➡️If you want to see revival, you be the Revival. Carry the fire of Revival wherever you go.
➡️ Berdoa dengan sungguh-sungguh
➡️ Greater Movement happens when there are people who are really burdened for souls and willing to GO!


Greater Movement in soul winning for revival!

3. Get rid of complacency
Wahyu 3:16 (TB)  Jadi karena engkau suam-suam kuku, dan tidak dingin atau panas, Aku akan memuntahkan engkau dari mulut-Ku.

This is the condition of our spiritual life now. Pada mulanya kita berkobar-kobar mengikuti Tuhan tetapi setelah beberapa tahun kita menjadi suam-suam lalu kita berhenti dan mengikuti cara dunia. Kerohanian kita menjadi makin merosot. Daripada mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati, we began to backslide.

Selagi kita merasakan keselesaan, kita tidak akan pernah dapat bergerak dan mengimpak generasi kita. God is on the move, are we moving together? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: