Tuesday, October 15, 2019

Revival : For He healed many

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : For He healed many

Mark 3:10  For He healed many, so that as many as had afflictions pressed about Him to touch Him.

Markus 3:10 (TB)  Sebab Ia menyembuhkan banyak orang, sehingga semua penderita penyakit berdesak-desakan kepada-Nya hendak menjamah-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #288. Tahukah anda bahawa pada zaman Yesus, ramai orang berdesak-desakan mau menjamah-Nya? Yesus menjadi popular pada zaman itu kerana Dia menyembuhkan ramai orang. Oleh  kerana itu, banyak orang berdesak-desakan mau menjamah-Nya. Seperti wanita yang mengalami pendarahan selama 12 tahun, katanya "asal ku jamah jumbai jubah-Nya...". Demikianlah pada masa itu ke mana pun Yesus pergi, mukjizat pasti terjadi dan berita tentang Dia tersebar. Dari mereka membawa orang-orang yang sakit kepada-Nya untuk disembuhkan.

☕ 🍞 Mungkin kita akan bertanya-tanya, mengapa Tuhan menghindari desakan orang banyak dan juga melarang pengakuan tentang identitas-Nya? Bukankah Yesus sesungguhnya adalah Anak Allah? Memang benar. Akan tetapi, status Anak Allah bukan hanya dinyatakan dalam bentuk demonstrasi kuasa atau mukjizat yang spektakuler. Kemesiasan Yesus di-nyatakan juga melalui penderitaan atau jalan salib, yang jelas tidak populer. Mukjizat penyembuhan dan pengusiran roh-roh jahat merupakan bagian dari rencana yang besar, yaitu mewujudkan pemerintahan Allah di dunia. Ini hanya terwujud melalui salib-Nya. Terkadang, ramai yang mengikuti Yesus kerana mahukan kesembuhan tetapi tidak mahu mengenali-Nya dengan pribadi. Mencari tangan-Nya dan bukan wajah-Nya. Yesus bukan sekadar Pembuat Mukjizat tetapi Dia jauh lebih besar daripada apa yang kita fikirkan. Yesus melakukan mukjizat adalah supaya orang-orang akan mengenali Dia dan bukan sekadar menerima mukjizat sahaja. Many settle down for the healing but not getting to know the Miracle Maker.

Bagaimana dengan Anda? Menjadi pengikut Yesus kerana mencari mukjizat atau ada alasan lain? Tahukah Anda bahawa Yesus bukan hanya melakukan mukjizat, tetapi juga menekankan pentingnya pengenalan yang utuh tentang diri-Nya? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: